Kokte grønnsaker til snegler?

Har fått med meg at det ofte er en høydare når sneglene får kokte grønnsaker som gulrot, brokkoli, potet/søtpotet osv. Hadde blant annet kokte gulrøtter til middag i dag, så jeg ga mine nyanskaffede snegler et par biter. Men det ser ikke ut som om noen er spesielt interessert, så spørsmålet er om grønnsakene som blir gitt må være VELDIG godt kokt? Gulrotbitene er jo møre, men ikke sånn at du kan tygge de med tunga
Vegard Wendelborg
Har fått med meg at det ofte er en høydare når sneglene får kokte grønnsaker som gulrot, brokkoli, potet/søtpotet osv. Hadde blant annet kokte gulrøtter til middag i dag, så jeg ga mine nyanskaffede snegler et par biter. Men det ser ikke ut som om noen er spesielt interessert, så spørsmålet er om grønnsakene som blir gitt må være VELDIG godt kokt? Gulrotbitene er jo møre, men ikke sånn at du kan tygge de med tunga;)

De trenger ikke være veldig veldig godt kokt, det hender jeg har gitt de rå gulrot også og de spiser det også. La de få en dag på seg til å finne ut at det er gulrot i karet. Sullene er jo veldig glade i gulrot og de andre også.La de få litt tid på seg, kanskje de ikke er sultne nok. Gulrot forurenser ikke så mye og jeg lar gulrota ligge til det ikke er mere igjen. Noen ganger spiser de den opp på et døgn, andre ganger flere dager.
Ok, da skal jeg bare la de bli liggende og la sneglene få tid på seg
Tenkte bare at jeg like gjerne kunne fjerne de jeg hadde lagt i karet om de uansett ikke klarte og spise de. Men når du noen ganger gir rå gulrot, klarer de å få i seg det jeg har gitt dem
Tilfeldig bekjentskap
© Nina Strømme
Reklame for plussmedlemskap