Brukt akvarium - sprekke?

Inaktiv bruker
Hei. Jeg kjøpte et brukt akvarium og kjenner at jeg er stressa for at det skal sprekke. Nå har det stått med vann i (120l) i 5 dager og har gått bra til nå. Lurer på om det kan sprekke når som helst eller om det ville sprukket til nå dersom det var fare på det? Hvor mye skal til før det sprekker?
Håper på noen kloke svar
Inaktiv bruker
sålenge det ikke er dype riper, har vært utsatt for slag og fall og at det har stått i vater, så ser ikke jeg noen grund til at det skal sprekke. Har et 14 år gammelt Aquastabil som ikke har vært i drift på 12 år. Det står og surrer nå, ingen problem.
Hvor stort er det forresten, hva står det på og er det i vater?
Inaktiv bruker
Det er på 110 l (skreiv 120, men det var feil). Det står på et tilhørende akvariebord. Det ser ut til at det har fått fin behandling av forrige eier Har målt og det er ikke 100% i vater, det er 3mm forskjell på vannhøyden på høyre og venstre side. Har det noe å si? Bør jeg fikse dette?
ja, om du klarer så hadde ikke det vært dumt, for er et ikke i vater så er mulighetene større for at det kan sprekke .-) lykke til .) men jeg tror det går bra jeg .-)
Om det er noen milimeter høyere på den ene siden gjør ikke noe, så lenge det er helt flat under. Det som er problem er hvis det er vridning i bunnplata. Da oppstår det spenning og kan sprekke. men siden det står på ett akvariebord burde det gå helt fint.
nei du trenger nok ikke gjøre noe med det, det akvariet der er nok mere enn tett nok.. Er bare å slappe av og nyte det. Så lenge det var helt og uten skader når du fikk det så har det nok ikke blitt skader etter du fylte det. KAn ikke gå å tenke "hva om ?" "hvis ?" hele tiden, nyt ditt nyinnkjøpte akvarium og det flotte hobbyen du har funnet deg.
Inaktiv bruker
Takk for mange betryggende svar! Da tror jeg ikke at jeg bryr meg om å gjøre noe med det, 3mm er jo ikke så mye og hadde jeg prøvd å retta det opp er det ikke sikkert jeg hadde fått det 100% uansett. Men har ikke fylt det med fisk enda da så skulle jeg fiksa det måtte det blitt nå. Men tror ikke jeg bryr meg om å stresse med det da og heller nyte det som du sier
Plussmedlem
Av 25 kar (sånn ca) her i huset er det, tja.... Skal vi se... Hmmm..... INGEN som er kjøpt nye.... :-p
Tilfeldig bekjentskap
© RHD
Reklame for plussmedlemskap