Sebraciklide yngel

Hei folkens.
Jeg har et Juwel Rio 450L akvarium som jeg har en del ciklider i, Sebraciklidene legger egg og yngler hele tida men det blir spist av alle de andre hele tiden, så nå har jeg tatt ut yngel mor og far og hatt i et mindre akvarium for seg selv. Mor og far har sammlet alle ynglene i en stein hule der og det ser ut til og gå veldig bra.

Spørsmål: Skal mor og far få være med ynglene hele tiden til de klarer seg selv eller skal jeg ta og skille de. Tenker da på om de plutselig begynner og spise ynglene??

Mor og far er for øvrig helt hvite (elfenben)
Ciklider generelt er kjent for å være gode foreldre. Kan godt la foreldrene gå sammen med ynglene, om disse går i eget kar. Dette vil trygge både foreldre og yngler

LOFFA
La de gå ilag, men følg med dem. Jeg hadde de samme fisk med ynglet i 220l. Plutselig ble de uvenner og mora jaget hannen og skadet han. Så han måtte jeg ta ut og sette for seg selv. Men når de ble puttet sammen i det karet hannen var, uten ynglet altså. Da var de gode venner igjen. Så, hold øye med de, det kan endre seg fort.
Ja dette endte tragisk. Har vært borte fra akvariet 36timer og det resulterte i at alle ynglene hva spist opp og hannen lå død i akvariet. Huff og huff ja jeg har da lært at med baby fisk i huset må jeg være i nærheten.

Men jeg lærer da hele tiden
Tilfeldig bekjentskap
© Holger Lockertsen
Reklame for plussmedlemskap