Hjelp til artsbestemmelse

Noen som kan hjelpe meg med å finne ut hva slags art dette er?
Hjelp mottas med stor takk
Et portrettbilde er kanskje ikke det beste utgangspunktet. Er det mulig å få et bilde av hele mallen, helst fra siden?
Ikke så lett å få tatt bilde av den, men her kommer 2 til.
Prøv å legge ut flere bilder hvor finnene kommer bedre fram (halefinne, bukfinne, gatfinne, evt. fettfinne osv.)

Du han også se her: http://www.planetcatfish.com/catelog/_families.php#2
Kanskje du kjenner igjen rett familie?
Mange arter skilles fra hverandre ved å telle finnestrålene i f.eks. ryggfinnen. Så det kan gi deg et hint om hvor klart bildet helst bør være. 8)
Dette var det klareste bilde jeg klarte å ta med min gamle mobil...
(beklager dårlig kvalitet)
Det var en pen liten sak Men noe vanskelig... Har den forket eller samlet/rund hale?
Er det noen slags type finner på ryggen i det hele tatt (unntatt den fremre lille saken)? Starter halefinnen litt langs ryggen, eller i enden av den kjøttfulle delen av halen? Går halefinnen i ett med buk/gattfinne? Hvor stor er fisken?

Spennende
Den har samlet rund hale, og ingen finner på ryggen, bare bukfinnen, som stopper rett før halen, så de går ikke i ett.
Halen starter helt i enden.
Den er ca 10-12 cm.
Er en fisk som fulgte med akvariet jeg kjøpte, så hadde vært kjekt å finne ut hva det er slags, slik at jeg vet hvordan den skal ha det.
Jeg nekter å tro (etter 1 time med leting i databaser...) at det er noe annet enn Heteropneustes fossilis.

Så var det tilbake på jobb igjen.. (skummelt å sørfe innom akvaforum i pausen altså )
Lignet igrunn på en lungefisk. Men kan jo godt være at det er noe annet.
Så en lungefisk her om dagen, og den hadde utvekster ved gjellene og bak buken. kunne minne om en salamander igrunn. Har din det?
Har ikke sett noen utvekster nei, men den er helt lik den som Anitarus linket til
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Gulbrandsen
Reklame for plussmedlemskap