Flere kull med yngel i samme oppdrettskar?

Hei.

har for tiden ancistrusyngel på snart 3uker og corydoras sterbai yngel på 2uker i samme karet. Disse går fint overens selvom ancistrusynglene er en hel del større.

Coryene mine har lagt egg på ny og jeg har nå flyttet disse over i en fødekasse i oppdrettskaret som sist. Men kan disse slippes ned i karet etter de har klekt og plommesekken er brukt opp? De vil jo være miniatyr og er knapt synlige.

Vil ancistrusynglene eller cory-ynglene som allerede er i karet spise de opp så fort de når bunn?
Fikk forøvrig ikke plukket ut alle coryeggene hehe, noen var vanskeligere enn andre å få tak på
Lars Petter Eriksen
Fikk forøvrig ikke plukket ut alle coryeggene hehe, noen var vanskeligere enn andre å få tak på ;)



hehehe så søtt )) Sikkert noen av de flinke her inne som kan svare deg )
Hehe ja, han roter fremdeles rundt med egget festet på snuta! Spørs vel om det blir noe av akkurat det egget der men, for vente å se

Ikke lenge igjen før sterbaieggene jeg plukket i helgen klekkes nå, fint om noen kan svare på om de nyklekkede ynglene vil bli spist opp av sine eldre søsken eller av ancistrusynglene om de puttes ned i samme kar.

Har ikke lyst å erfare på den harde måten om jeg ikke trenger!
Drister meg til å si at dette vil gå helt fint, jeg har selv hatt flere uker gamle yngler sammen med nyklekte egg ved flere anledninger og det har gått greit alle gangene
Lars Petter Eriksen
Fikk forøvrig ikke plukket ut alle coryeggene hehe, noen var vanskeligere enn andre å få tak på ;)


Kult
Ja, det går fint å ha flere kull i karet samtidig. Det er når mallene blir ungfisk du bør begynne å sortere ut. De er gjerne grådigere i matfatet, og tar ingen hensyn til bitte små corydorasyngel.

Ancistrus og Corydoras spiser ikke levende yngel, så du kan trygt la dem gå sammen. Husk på å ha mange gjemmsteder i karet. Røtter og javamose er populære skjulesteder for yngel
Takker for svar

Desverre mistet jeg nesten alle eggene denne gang da det har kommet masse sopp på de, mistenker at fødekassen stod for langt unna sirkulasjonen fra det luftdrevne filteret så det ble for stillestående vann for de..

2egg som jeg ser det er liv inni iallefall, så håper vi på de vokser seg til sammen med storesøsknene sine.

Kjøpt inn ett bittelite kar til (7l), sammen med ny luftpumpe og luftestein så får eggene gå oppi der neste gang. Coryene legger jo egg flere ganger i uka så gjelder bare å følge med å plukke de før discusene spiser de som snacks. Så får jeg heller gjenforene søsknene når de er ferdig klekt og klare for den store verden!
Tilfeldig bekjentskap
© Mark Sabaj Pérez, ANSP & All Catfish Species Inventory
Reklame for plussmedlemskap