Hva med de fiskene som blir igjen av en art etter dødsfall / sykdom?

Når fisker dør naturlig, eller pga sykdom, så blir det gjerne noen igjen. kanskje 1, kanskje 3, hva gjør dere med disse? Hvis det er en art man har lyst å fortsette å ha, så er det jo bare å kjøpe flere igjen. Men om det er en art man ikke ønsker å ha lenger , hva da? Skal man la de få leve i karet resten av livet, selge de, omplassere, avlive? Det føles liksom ikke rett å levere fisker som har vært syk, men ble frisk, videre til andre, i tilfelle sykdommen igjen bryter ut. Vil ikke at noen andre skal bli sittende med syke fisk.

Er de friske så gir jeg dem bort. Men er jeg i tvil om de er friske, beholder jeg til de er friske eller dør. Jeg avliver ikke frisk fisk. Det er alltid noen som vil ha dem.
Hvis en fisk blir gitt bort eller solgt så bør vel ny eier få med "historien" til fisken. Så kan vedkommende velge å f.eks sette fisken i karantene.
Men er enig i at enslig fisk kan være et problem. Nå har jeg en ung malawi-ciklide av "feil" kjønn som jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av. Den går inntil videre i et kar med yngel.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap