Nyfødt fisk!

Oppdaget nå nettopp at eg har fått små fiske barn i akvarie!

sist eg såg dette så ble fiskene spist opp av foreldra...
vil ikkje at det skal skje igjen! burde eg ta fiskene ut av akvarie?
eller bare la di vere i akvarie med foreldra??
Hva slags fisk er dette?
Kk Bb
Oppdaget nå nettopp at eg har fått små fiske barn i akvarie! sist eg såg dette så ble fiskene spist opp av foreldra... vil ikkje at det skal skje igjen! burde eg ta fiskene ut av akvarie? eller bare la di vere i akvarie med foreldra??

Du skriver ikke fiskearten du har, men antar du har levendefødere. Guppy, platy, sverddrager, molly eller lignende. En del gjemme plasser på bunn (stein, planter og røtter f.ek) og en del flyteplanter, det hjelper som regel en del
det er malle/algespisere eg har.
har bare eit slott i akvarie foreløbig, det er der dei voksene holder seg.
Malle/algespiser pleier normalt ikke spise sine egne yngler,unntatt når de dør da kan de spise på dem.
Viktig med vannbytter med temperert vann (for kaldt vann kan drepe småttingene),og litt ekstra mat til dem setter de pris på.
Tror det skal gå bra å ha de sammen både foreldrene og ynglene.Som det ble nevnt i innlegget over,gjemmesteder er bra for ynglen.Når det er algespisere så liker de å gjemme seg ved trerøtter(mangroverøtter)

Takk for svar

får ut å kjøre planter å diverse i morgen
Antar at det ikke er foreldrene som spiser ynglene, men annen fisk du har i karet? Stemmer det? I så fall hva annen fisk har du og hvor stort er karet ditt?
eg hadde andre fisker før men har bare 2 voksene maller nå,
og 2 nyfødte maller :P
Er det ancistrus-maller du har?
Ville anbefalt deg å sette inn en mangrove-rot så har de noe å gnage på.de trenger å ha litt trevirke å gnage på
Okei ska kjøpe det så fort butikkene opner i måra

ja det er ancistrus.
De vil elske å få en trerot i karret
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Elnan
Reklame for plussmedlemskap