Bytte innvendig filter med utvendig,men hvilken?

Har ett innvendig Filter i en 115.L som jeg vil bytte ut med ett utvendig Filter og jeg prøver nå og finne ut hvilket.
Har lest at det anbefales og ha ett Filter med dobbel kapasitet i forhold til Akvariumet man skal ha det i,så da bør jeg vel gå for ett filter med kapasitet for minimum 250-300.L,stemmer det?
Har kikket på priser og merker og lurer på om denne modellen her kan anbefales:

Men hvordan vil det fungere i Norge ,er det noe forskjell på strømmen/stikkontakten eller kan jeg bare sette det igang?

Virker som om prisen på ett Utvendig filter ligger på omkring 1000.kr og oppover,hvis man skal ha ett ordentlig ett og jeg ser at det er veldig mange som har Eheim utvendige filter og du har flere forskjellige serier som er nummererte,så jeg vil jo helst ha ett nyere filter som jeg kan skaffe deler til hvis noe skulle gå galt og som samtidig er enkelt i bruk,så hvis noen vil dele sine erfaringer/anbefale ett filter,så hadde det vært flott,det er en investering dette her og til den prisen så bør den være riktig.
Dette er et flott filter fra velkjent fabrikant, og skulle tro den har 220v som her i Norge. Du blir aldri skuffet over Eheim, jeg bruker kun det selv
Mulig jeg hadde gått for en større modell, med tanke på at litersyken antagelig inntreffer hos deg også, og da kan du jo f.eks bruke filteret du velger nå i et større kar
Det filteret du linker til vil nok gjøre en god jobb i en 115, bestilte selv maken forrig uke og forventer å få det levert mot slutten av uken. Har tidligere hatt Eiheim 2071 som jeg syntes var litt lite til 115 literen min i stuen, så nå blir det 2073.

Etter MVA og fortolling er betalt er det fortsatt nesten 500,- billigere fra Tyskland enn i Norge.

Tyskland har lik stikkontakt som oss så dette funker utmerket her til lands.
Jeg tror kanskje det filteret blir litt overkill for ditt akvarium. Du må også ta hensyn til hva slags arter du har. Guramier liker jo litt roligere vann, mens L-maller ofte liker mye strøm. Jeg ville valgt noe som funker for 100-200 liter akvarium
Kan jo justere vanngjennomstrømningen i dette filteret da...
Stort filter er ikke ensbetydende med storm i karet. Kjører selv en Eheim Pro 3 2074 i oppvekstkar på 110 liter, men på mindre vanngjennomstrømning.
Det er jo filterkapasiteten som er interessant og ikke nødvendigvis at det er så voldsom strøm. Jo større filterkapasitet - jo bedre er det !
finnes andre merker også da.
Kjøp 2073 du blir ikke å angre
Tilfeldig bekjentskap
© Holger Lockertsen
Reklame for plussmedlemskap