Hva skjer med akvaforum?

vi har lenge sett att enkelte slipper unna med å betale for annonser her inne som egenlig burde hvert storselger eller forhandler ,dissse kan legge utt så mange annonser di vill å sliper unna med betalinger ,hvor er retferdigheten i dette ???
seriøse aktører konkurerer med folk som selger produkter /fisk /mat i stor skala svart,
å akvaforum er med på å støtte dette hvis ikke noe blir gjort nå .............
Dette ble i allefall god nok reklame for deg til at jeg tok en titt på hjemmsiden din, aldri så gæli at det ikke er godt for noe

Kommer det priser på sidene deres? Blir vel litt tungvindt å ringe for å få pris på for, utstyr og liknende?

Lykke til med salget!

Mvh Glenn
Plussmedlem
Dette har vel vært en god stund nå. Det ble tatt opp i en annen tråd da, og blant annet henvist til noen som den gangen hadde 35-40 annonser samtidig, blant annet med en egen annonse for hvert fiskeslag. Vedkommende oppga også i annonsen at han tok inn for videresalg, men sto hverken oppført som forhandler eller storselger. Kan ikke huske at noen fra Akvaforum tok seg tid til å svare der.

Det har blitt gjort endel forskjellsbehandling på dette, og vet noen har måttet "krangle" seg til å unngå å bli satt som storselger/forhandler (fordi de bare selger på hobbybasis) mens andre som selger i samme skala ikke har fått reaksjoner...
askakvazoo
vi har lenge sett att enkelte slipper unna med å betale for annonser her inne som egenlig burde hvert storselger eller forhandler ,dissse kan legge utt så mange annonser di vill å sliper unna med betalinger ,hvor er retferdigheten i dette ??? seriøse aktører konkurerer med folk som selger produkter /fisk /mat i stor skala svart, å akvaforum er med på å støtte dette hvis ikke noe blir gjort nå .............

Skal du selge noe må du vel ha noen priser å vise til!
Ja, jeg har handlet med Ask Akvazoo noen ganger. Hyggelige folk!

Men, savnet svar da jeg klaget på at dere solgte med noen "fredelige algetere" som viste seg å være rene drapsmaskinene, og fikk ikke svar da jeg kontaktet dere vedrørende dette etterpå på e post.
Kunne selvsagt bare reist tilbake med fisken (den ene drepte den andre siden den rasen Regnbuelabeo/rødfinnet hai ikke kan gå sammen med andre av sin egen art) så det var kun en igjen) Men, har litt lang vei og orket ikke akkurat da, så det ble til at jeg heller ga bort fisken, før den drepte resten av fiskene i karret (!)

Men, et godt råd; gi service til kundene også etter at dere har solgt dem fisk, og når dere har gitt så alvorlig feilinformasjon bør dere tilby å bytte fiskene eller få pengene tilbake.

Fikk også feilinformasjon om andre ting jeg kjøpte, men man lærer etterhvert i denne hobbyen å kun stole på sitt eget hode, uansett hvor overbevisende andre snakker ;0)

Vil passe på å skryte av Krizoo i Stokke (vestfold) og innehaveren der, Torstein, siden jeg først er i gang og babler her :0)

Kjempeservice, alltid, på Krizoo, og får alltid bytte hvis noe er galt, får igjen pengene hvis fisk dør, og aldri noe om og men! Alltid raskt svar på e post.

Nå er vel ikke denne tråden myntet på ris/ros av forskjellige butikker og utsalgssteder men mere hvordan rubrikkanonnsene fungerer i praksis

Og etter min mening er vel dette her mat for de ansvarlige? Moderatorer kanskje men hvert fall admin. Og hvert fall ikke for forumets brukere!
Mye svar på noe man ikke spør om
prøver å ta opp ett tema så det er likt for alle som er på forumet her , salg av produkter ,fisk å lignene i liten skala eller att folk legger ned eller selger egen avlet fisk ,er ikke det jeg referer til ,men folk som driver firma som ikke er registrert/eller burde hvert registret som kan legge inn så mang annonser di vill uten å betale som vi andre registrete firmaer må.
askakvazoo
vi har lenge sett att enkelte slipper unna med å betale for annonser her inne som egenlig burde hvert storselger eller forhandler

Som Milo er inne på har dette vært en stor diskusjon tidligere. Vi har forsøkt med ulike løsninger for å unngå å støte noen, eller ihvertfall færrest mulig av våre medlemmer på Akvaforum.no.

Det vi landet på var at:

Det er gratis å annonsere privat på Akvaforum.no. Dette er for folk som ikke selger i stor skala, men som ønsker å kvitte seg med saker og ting, fisk og planter.
Dersom du selger i stor skala og tjener penger på det du selger, oppfordres du til å betale for annonsene. 60kr pr annonse/mnd.
Som storselger får du samme profilering som plussmedlemmer, i tillegg får du laste opp flere bilder og vise annonsen i to ekstra kategorier (dersom det er relevant).
Det er nå tillatt for forhandlere og butikker å legge ut ting for salg i rubrikkavdelinga. Dette koster 125 kr pr annonse (inkl mva) pr måned.
Du får mulighet til å registrere firmanavn, firmaets e-postadresse og firmaets URL.
Du får dessuten samme profilering som plussmedlemmer, og i tillegg får du laste opp flere bilder og vise annonsen i to ekstra kategorier (dersom det er relevant).

askakvazoo
seriøse aktører konkurerer med folk som selger produkter /fisk /mat i stor skala svart, å akvaforum er med på å støtte dette hvis ikke noe blir gjort nå .............

Med de prisene det er for å få satt inn storselger eller forhandler annonser på Akvaforum, tror jeg ikke gjør den store forskjellen på det totale regnskapet for velrenommerte utsalgs steder, enten det nå er i en fysisk butikk eller via nettbutikker.

Så er selvfølge også et spørsmålet om hvor går grensa mellom private selgere og storselgere. Dette er grunnen til at vi ber de som mener at de er storselger setter inn et lite beløp (60 kr) pr mnd til drift av Akvaforum.no.

Har annonsør et registret firma, er det selvfølge ingen til om hvilken kategori annonsen tilhører.
Men, Askakvazoo, er ikke dere en nettbutikk, eller er dere private?

Da jeg annonserte etter å kjøpe Corydoras her på rubrikkannonsene fikk jeg straks mail fra dere med link til nettbutikken deres, men uten noen priser.
Askakvazoo
Litt off topic men hvorfor ikke!

Må bare si att Askakvazoo har reddet min akvarie hobby, og fått det til å være utrolig gøy!
For fy .... for noen priser de har!, det er det ikke mange andre BUTIKKER som kan sammenligne seg med! Og for ikke å snakke om servicen! her har jeg hvert til alle døgnets tider og fått hjelp! Til og med på helligdager som jul og nyttår, da det oppsto mindre kriser, eller bare ville ha meg en ny fisk!
Det har aldri hvert noe problem med å få levert tilbake fisk, utstyr eller bare fått svar på spørsmål man har!
Å er du sulten når du er innom, kan du banne på du får en matbit også!

Så vill bare takke Askakvazoo som står på og gjør ting på en ordentlig måte så det å drive akvariehobby blir en drøm for "oss" forbrukere!

Patrick Berg
Litt off topic men hvorfor ikke! Må bare si att Askakvazoo har reddet min akvarie hobby, og fått det til å være utrolig gøy! For fy .... for noen priser de har!, det er det ikke mange andre [B]BUTIKKER[/B] som kan sammenligne seg med! Og for ikke å snakke om servicen! her har jeg hvert til alle døgnets tider og fått hjelp! Til og med på helligdager som jul og nyttår, da det oppsto mindre kriser, eller bare ville ha meg en ny fisk! Det har aldri hvert noe problem med å få levert tilbake fisk, utstyr eller bare fått svar på spørsmål man har! Å er du sulten når du er innom, kan du banne på du får en matbit også! Så vill bare takke Askakvazoo som står på og gjør ting på en ordentlig måte så det å drive akvariehobby blir en drøm for "oss" forbrukere!

Driver jeg butikk med gode priser vil jeg sørge for å nevne prisen for kunden!
Fortsetter litt "off tropic"
Kun et lite tips til Ask Akvazoo; Skriv priser på nettsiden deres.
Jeg var innom nettsiden deres etter å ha sett en annonse her inne på akvaforum, men det sto ikke priser på noe. Det blir for tungvint å ringe å høre om priser på alt. Da regner jeg med at dere har høye priser og hopper rett til neste nettside.
Da mister dere kunder som meg (for eksempel), som bruker å ta turer for å kjøpe inn fisk som jeg ikke finner i "mitt område"

For meg kan det være det samme, jeg finner det jeg leter etter en annen plass.

Mvh Veronica

hei.Henger meg på den.Uten priser ble det lite interresant.
Skatteregler for netthandel
askakvazoo

fant denne hos skatteetaten:

sitat:

Handel over internett øker betydelig i omfang og tar nye former. Det er et økende behov for informasjon og avklaring om skatte- og avgiftsreglene vedrørende handel over internett.
Har du en innbringende blogg, driver nettbutikk eller på annen måte har inntekter fra virksomhet på internett gjelder de samme skatte- og avgiftsregler som for annen inntektsgivende aktivitet.

Inntektsgivende aktiviteter via internett kan for eksempel være ordinært kjøp og salg via internett, nettspill, annonse, affiliate- og markedsføringsinntekter, salg av domene osv.

Som skattepliktig inntekt anses enhver fordel vunnet ved arbeid, kapital eller virksomhet og inntektene skal opplyses om på selvangivelsen eller næringsoppgaven.

Som hovedregel skiller regelverket mellom næringsvirksomhet og ikke-økonomisk aktivitet (heretter omtalt som hobby).

Hobby
Ikke-økonomisk aktivitet definerer vi gjerne som hobby, f.eks. fritidsaktivitet, sosialt arbeid mv. Økonomisk aktivitet som ikke er egnet til å gi overskudd eller gi økonomiske fordeler kan også anses som hobby.

Inntekter av hobbyvirksomhet er ikke skattepliktig, og man får ikke fradrag for kostnader til slik aktivitet.

Næringsvirksomhet
For at en aktivitet skal anses som næringsvirksomhet er kravet om at den er egnet til å gi skattyteren økonomiske fordeler. Det avgjørende er om aktiviteten objektivt sett er egnet til å gi overskudd når en ser aktiviteten over en passende tid.

Gir aktiviteten økonomiske fordeler over tid, er inntektene fra aktiviteten over internett skatte- og avgiftsmessig ansett som virksomhet, og inntekten er dermed skatte- og avgiftspliktig.

Skatteplikten vil både gjelde inntekter som mottas fra betalere i Norge og i utlandet.

De samlede vilkårene for å anse en inntektsgivende aktivitet som virksomhet er at aktiviteten:

tar sikte på å ha en viss varighet,
har et visst omfang,
er egnet til å gi overskudd, og
drives for skattyterens regning og risiko.
Ved tvilstilfeller er det skattekontoret som avgjør om en virksomhet skal anses som næringsvirksomhet eller hobby. Ta kontakt med ditt lokale skattekontor for konkret vurdering av din aktivitet.

At aktiviteten anses som næringsvirksomhet vil blant annet gi mulighet for å trekke fra kostnader som påløper i oppstartsfasen.

---- sitat slutt

veit ikke om noen ble noe klokere ?
uansett, folk som over tid annonserer fisk og utstyr for salg og dette "egner seg til å gi et økonomisk overskudd" pikter å registrere seg som næringsdrivende samt å følge skattereglene deretter. Informasjonen fra skatteetaten virker lite presis og det ser ut som det er opp til det enkelte skattekontor å avgjøre hvor grensen mellom hobby / næring skal gå.

Tilfeldig bekjentskap
© Stian Wego
Reklame for plussmedlemskap