Er det interesse for rimlige kvalitetsrør t5 med rette spec ifra philips,24 eller 39w?

Hei.

Jeg må skifte ut lysrørene i mine juwel akvarier. Da er det jo sånn at juwel har sin egen lengde standar på rørene. Disse rørene er nå ute av produksjon, da må man kjøpe nye armaturer til akvariene, de vet å ta seg betalt for slikt. Kjøpe lysrør til akvarier på nett eller i butikk koster fra 200kr og oppover.

Det jeg tenkte var å bygge om mine armaturer. Jeg har målt litt å i min 120cm armatur til vision 260 skal jeg få plass til 4 stk 24W t5 med holdere. Eller så skal det gå ann og sette inn 4 stk 39W T5 med sette 2 og 2 i bredden.

I mitt rio 180 som har 100cm armatur går det ann å bruke begge rør typene bare med å sette de 2 og 2 i bredden. Eller så kan man kun montere 2 stk 39W.

Med dette vil du få kjempe bra lys.

For å kunne gi bra priser på disse rørene og for i det hele tatt å få kjøpt så må jeg kjøpe inn mange rør. Derfor lurer jeg på om dere er intr i dette. Jeg må da satse mye penger i dette for å få det til.

Spec:

Philips Master TL5 High output 39W/865
L: 849mm
Farge: 6500 kelvin
Ra: 90-


Philips Master TL5 High output 90 de lux 24W/965
L: 549mm
Farge: 6500 kelvin
Ra: 90+

39W for man ikke i Ra 90+ men har selv brukt standar lysrør 840 med hell i akvarium. Og der er RA under 80. De har en kelvin på 4000,men ser de fleste anbefaller en kelvin på 6000+

fargegjengivelsen Ra-indeks (lyskildenes evne til å gjengi farger)

Hvem der ute er intr i å kjøpe rimlige lysrør med bra spec ?
Vet ikke helt prisen enda men regner det blir rundt en 160kr røret. Det blir iallefall under det du må betale i en akvarie butikk.

Mvh Christopher
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap