Begynne med reker?

Hei, jeg har nå et 40 liters kar som jeg vurderer å gjøre om til rekekar, men jeg er har allerede ett ancistrus par og noen dverg- og panda corydoras. Noen som vet om de passer sammen med reker? Noen som har erfaring med å ha disse sammen?

På forhånd takk
jeg har reker og snegler og ancistrus sammen ser ikke att noen mangler,har også kamfisk sammen med de.men jeg har litt større karr så vet ikke hvordan det blir til deg
Hvor stort akvarie er det du har?
det med snegler og reker i,er på 190 liter. men det går fint og ha det i ett mindre karr,bare titte litt på medlems akvarier her inne,så ser du dem som har mange ,de har også små med reker i
Plussmedlem
Kaja her inne (Kajas coryastiske....) kjører reker og cory sammen i stort sett alle kar. Også lekspar med L144 blant annet. Funker fint, rekene rydder opp etter de andre.... Formerer seg bra gjør de også...
Jeg synes karet ditt er alt for lite til de fiskene du nevner. Et par med L144 bør holdes i langt større kar.

Karet ditt er yppelig til reker. Men du bør se etter mindre arter som du kan holde dem sammen med. C.hastatus og [URL=Corydoras pygmaeus]C. pygmaeus[/URL] er en små corry som passer i mindre kar. En stim med Dronningrasbora hadde også blitt flott
Viftereke er fredelig deluxe og den er ikke så liten å du ser den bedre
Min går sammen med en jungel av fisk og noen reker......
du kan jo også ha noen mosquito rasbora og galaxy rasbora i rekekaret ditt sammen med corydoras pygmaeus
Hvilke reker er det snakk om da ?
Viftereke anbefaler jeg.....
Har den sammen med eplesnegler, discus, scalarer, siamesiske algespisere, kardinaltetraer, ottoer, klovneplectoer, ancistrus, grenmaller, sommerfuglfisk, black ghost, palett ciklide, sommerfuglciklide og coryer..........
Går supet=-)
om det er oppdrett på reker du vil, er det å anbefale en del av Neocaridina artene, også kalt dvergreker. der de fleste bruker den "spesialiserte" metoden for formering der ungene blir født som minireker.

du kan også prøve Indisk kloreke. Ulempen er at de blir ganske store, og ungene vekser fort! bare å søke på forumet for å se hva du vil ha
Neocaridina artene er enklest ja. Og de formerer seg så raskt at du i 40 liter ikke trenger å bekymre deg om noen av de skulle bli til fiskemat. Har du nok planter og mose som de kan gjemme seg i så er det ikke noe problem uansett hva slags fisk du har sammen med dem. Men, jeg har aldri sett en ancistrus / L144 ta reker. Maller tar som regel ikke reker og ej heller yngel av reker.

Noen sier her ar 40 liter er litt lite for L144, og det er jeg enig i, men det kommer jo an på hvor store de er, om de er små/ungfisk er det greit nok. Bare husk å ha mange gjemmesteder og mangroverøtter/greiner som de jo må ha for fordøyelsen.
Men, som voksne bør de ha minst 60-100 liter. Og da er det uansett bunnarealet som er viktig, ikke antall liter i høyden.

Jeg hadde et par L 144 midlertidig i 43 liters karantekarr og de la egg og fikk unger etter bare en uke.
Tilfeldig bekjentskap
© Mona Opland
Reklame for plussmedlemskap