Mating av endlers!

Hei,

Jeg lurer på hva som er normalt å fôre endlers levendeføder med og hvilken mengde.
Har to hanner, to hunner og 4 yngel (alt er kjøpt på auksjon i går).
To av ynglene er det nå mulig å se kjønnsforskjell på, så det er en han og en hun, men de to siste vet jeg ikke, de er for småe.

Takk for svar!
jeg hadde den vanlige guppy typen før å da foret jeg med vanlig flakfor (knust, fordi flakene blir for stor for de). tenkte jeg bare skulle legge til det at du kan se kjønnene på guppyene/endlers guppy helt fra de blir født. hunnene har en avrundet bukfinne og hannene har spiss bukfinne

håper dette hjalp.
ha en fin dag, MVH Guramijenta
Sjekker nå!
Ok, løper opp og sjekker!

Tror det er to hunfisk, men er ikke helt sikker.. 5 hanner og 3 hunner blir det vel. Men trenger info om mating! Bruker disse fiskene i innkjøringsfasen nå, så vet jeg må være sparsom med matinga..
Hvor mye?
Hvor mye skal jeg mate med nå i startsfasen?
mitt tips:

gji litt og litt til de har spist i ca 1min.
Jeg ga to flak istad, skal jeg gi noe mer eller?
ga du de hele flak eller knuste du de litt?
du kan gjerne gji de 2-4 flak til. da jeg ikke vet hvor store flakene er så er det litt vanskelig å så hvor mye du skal gji

har selv er innkjørt malawi kar med ungfisk/voksne malawi fisker å dær hiver jeg oppi alt fra ei halv hånd full til ei hel håndfull hver morgen og kveld så dette er jo litt forskjellig fra fiske sorter til fiske sorter og størrelser på fiskene.
Jeg knuste dem litt, men tok opp to ganske store flak fra boksen
Tilfeldig bekjentskap
© Trym Andreassen
Reklame for plussmedlemskap