Var innom den lokale akvariebuttikken i går og der var det kommet inn 3stk nydelige arowana.
Trur det er type silver, men di har et fint rødskjer ytterst på finnene, så da ble det til at jeg vil ha en sånn en og vil bygge ett akvarium kun til den
Forslag1:
Det jeg hadde sett for meg er vel rundt 1500-2000l (for lite?)
Og siden det er en toppsjikt fisk så tenkte jeg at det behøver jo ikke være så dypt, 50cm nok?
Forslag2:
Jeg har fått frie tøyler til og gjøre hva jeg vil i kjellerstua (djevelsk annsikt)
Der er det bare betongvegger nå, så uannsett må jeg gjøre no der nede og da tenkte jeg at det hadde vært gromt og bygge akvarie inn i veggen.
Det vil si at det blir ikke bare en vegg, hehe.
Hele 3 vegger, så det blir som en hestesko for di som skjønner, problemet da blir at jeg får to hjørner som blir svake punkt.
Da vil akvarie bli omtrent 8m langt litt ettersom hvor langt ut på sideveggene jeg bygger det, kan maks bli 11m.
Jeg er tømrer selv og har en kompis som jobber hos glassmester så materialer og bygging går nok greit.
Men la oss ta utgangspunt i at det blir 8m langt, 50cm høyt og 80cm dypt.
Det blir ca 3200liter, og må jo selvfølgelig bygges deretter, men siden det er i kjellern og det er bettong vegger og gulv går jo det bra
Det blir også en hælsikkes masse pumpekraft som må til, liker arowana mye stryk i vannet? For ikke og snakke om lys og varmekolber evt om det blir varmekabel.
Ser for meg at det hadde blitt syyykt rått og ikke minst dyrt med forslag 2.
Og blir det forslag 1 kan jeg få den fisken i hus før helga.
Det ble med en rask tegning av hva jeg ser for meg.
Blir selvfølgelig en liten tv over akvariet på frontveggen når man blir lei av og se på akvariet :p