L-180 par med egg

Dag 1:
Til min store overraskelse så fant jeg ut at hannen lå inne i hula og viftet, etter litt forsiktig lysing fant jeg ut at en klase med egg lå i taket. Akvariet paret bor er ikke større en 64 liter, og går sammen med 6 albino Corydoras, og Yngel av levendefødende.

Dag 2: Så i dag at 8 egg lå ute i akvariet 4 av disse var vite, og trolig har hannen kastes disse ut. Litt senere på dagen lå det seks nye derav 4 vite utenfor. Får håpe dette ikke forsetter. tror ikke det var så mange egg som ble lagt. Paret er ikke så veldig store Hunner er ca 6-7 cm, mens hanner er 8-9 cm. Det merkelige med dette er at hunnen ligger utenfor hulen og hannen inni. Normalt sett så bruker hannen jage hunnen, men ikke dette paret. Har fått på litt ekstra sirkulason i akvariet siden det er litt lite fra før. Blir spennende å se om det blir noen yngel. Hun som hadde dette paret før meg har fått egg og yngel en gang før, men disse døde pga ferieavvikling og strømbrudd..

Er det noen her inne som har litt gode tips og info å komme med siden jeg er ganske fersk.. Ps i kar nr 2 Leker paret med L144 de begynte når jeg la i tørkede blader..
Eggene kan være corydoras-egg.
Mine coryer har aldri lagt eggklaser i taket i huler...

Hanner kan kaste egg det er noe galt med ut av hulen. Siden over 50 % av eggene som ble kastet ut var ubefruktede, vil eg tro det er det som har skjedd i ditt tilfelle.

At så mange egg er ubefruktede tyder på at leken har foregått litt vel raskt. Slikt kan ikke du påvirke i særlig grad. De lykkes nok bedre neste gang

De vanligste levendeføderne krever andre vannverdier enn Ancistrusene dine. Hvilke vannverdier har du i karet?

Hei måler kun ph og den ligger nå på ca 7,5, vannet fra springen her hjemme måler 7,0. Noe annet har jeg ikke målt. Har 4 akvarium med forskjellige mallepar i går fik jeg egg fra L144 paret, de var i det største akvariet på 240 liter, Hula meg eggen og far ble flyttet over til et 64 liters der det går Guppy Endlers, dette pga mye forstyrrelse i det store, bland annet prøvde en stor Ancistrus hunn ( 12 cm ) å komme inn i hula, kan virke som den ville legge egg den og, derfor flyttet jeg like godt alt. Yngelen ville trolig blitt spist av rovfisk i det store. Noen fortalte meg at det ikke var bra å flytte over, at hannen ville kaste eggene ut av hulen, Det gjorde den ikke å det virker som den koser seg i det lille akvariet. Som sagt når det gjeldr PH så vokser de levendefødende bra, og alle mallepar leker,, Derimot prøvde jeg meg på Ciklider som leker i sneglehus, diisse døde for meg trolig pga for høy PH.. Hva anbefaller du PH for maller?? Er ganske fersk i dette her, men synes det er utrolig kjekt når leken kommer så lett.. Neste mål er å få corydorene til å leke!!
Donald
Mine coryer har aldri lagt eggklaser i taket i huler... Hanner kan kaste egg det er noe galt med ut av hulen. Siden over 50 % av eggene som ble kastet ut var ubefruktede, vil eg tro det er det som har skjedd i ditt tilfelle. At så mange egg er ubefruktede tyder på at leken har foregått litt vel raskt. Slikt kan ikke du påvirke i særlig grad. De lykkes nok bedre neste gang :-) De vanligste levendeføderne krever andre vannverdier enn Ancistrusene dine. Hvilke vannverdier har du i karet?

Han har nok mere rett enn meg
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap