Hvilken co2 reaktor?

Har noen tips til hvilken co2 reaktor jeg skal kjøpe? Har Aquamedic co2 system med AM passiv CO2 reaktor, men synes det blir endel støy( bruselyder) fra denne da jeg sitter ganske nærme akvariet. Har noen erfaring med reaktorer man setter på utløpsslange til utvendig filter? Reduseres pumpeeffekten? Har et 200L akvarium med Eheim 2326 utvendig filter. Eventuelt andre passive/aktive reaktorer som kan anbefales.
Er generelt skeptisk til å montere CO2 reaktore på utblåssiden til et fileter. Dette gjelder hvis man kun har et filter i akvarie. Har i flere år kjørt en Dupla S reaktor på et Eheim 2224 uten at dette har medført problemer, så det er nok bare meg som ikke liker å tukle med den biologiske filtreringen.

Dette gjør susen da det benytter motstrømsprinsippet. Dette betyr at det oppløser omtrent all CO2 og dermed er det kun vann som går gjennom slangen inn i karret.

Geir Kristiansen
Er generelt skeptisk til å montere CO2 reaktore på utblåssiden til et filter. Dette gjelder hvis man kun har et filter i akvarie. Har i flere år kjørt en Dupla S reaktor på et Eheim 2224 uten at dette har medført problemer, så det er nok bare meg som ikke liker å tukle med den biologiske filtreringen. [URLBLOCK1] gjør susen da det benytter motstrømsprinsippet. Dette betyr at det oppløser omtrent all CO2 og dermed er det kun vann som går gjennom slangen inn i karret.


hvordan monterer man den der da?
Spørsmålet er om man mister mye pumpekraft på det utvendige filteret, har du noe formening om det? Jeg synes det å velge riktig reaktor er vanskelig lite kunnskap hos zoo bransjen om hva som er bra og hva som er mindre bra. Har noen prøvd Aqua medic CO2 reaktor 500 med pumpe?
Torres
Spørsmålet er om man mister mye pumpekraft på det utvendige filteret, har du noe formening om det? Jeg synes det å velge riktig reaktor er vanskelig lite kunnskap hos zoo bransjen om hva som er bra og hva som er mindre bra. Har noen prøvd Aqua medic CO2 reaktor 500 med pumpe?


Har prøvd både aqua medic med pumpe, og har selv aqua medic reaktor koblet til utblåsningen til en tetratec 600. Begge deler fungerer finfint
Er tetratec 600 et utvendig filter?
Torres
Er tetratec 600 et utvendig filter?


Ja

Det jeg har gjort er å sørge for at jeg har to flter i de karrene jeg har benyttet CO2-reaktor. Problemet er ikke at vanngjennomstrømmingen minker. Det som er problemet er at man øker risikoen for at filteret stanser opp og da har man ikke biologisk filtrering.

CO2-reaktor kobler man på utblås på et filter.
Noen som har erfaring med US aquaristik og denne reaktoren:

http://www.us-aquaristikshop.com/co2-reaktoren/co2-aussenreaktor-ar-us32-mit-blasenzaehler.html

Har tenkt og gå tiil innkjøp av den, men alt står på tysk. Sendte de mail og spurte om det fantes bruksanvisning på engelsk, men det var det ikke
tenkte og kjøre den med en eheim 2224 og akvariet er 190 L.
Noen som vet om man må bruke tilbakeslagsventil mellom magnetventil og utvendig reaktor?
Jeg har nå kjøpt Aquamedic aktiv reaktor for montering inne i akvariet. Synes kanskje den ble litt stor med pumpe og reaktor i akvariet som er på 200L. Men den viktigste er jo at det ser ut som den fungerer fint og er helt stillegående. Så får vi håpe det blir fart på planteveksten.
Tilfeldig bekjentskap
© Klaus Steinhaus
Reklame for plussmedlemskap