Mellomlagring for lenge?

Hei.
Har et lite spørsmål som sikkert noen kan svare på.
Kan man mellomlagre vann for lenge? Eventuelt hva skjer da.
Jeg mellomlagrer ca 60 liter i en plastdunk med lufting.De aller fleste gangene blir vannet brukt dagen etter fylling,men noen ganger blir vannet stående kanskje opptil 3 dager.Gjør dette noe?

Nei, det skal gå helt fint. Hovedsaken med luftingen er at man kvitter seg med klor før det benyttes i akvarie. Luftingen av vannet sørger for dette.
Takk for det. Så da har ikke vannet mistet no næringsinnhold eller noe annet som er viktig hvis det står i 3 dager. Hva med vann som har stått feks 14 dager. Er dette et vann som kan brukes?

Har det stått 14 dager så ville jeg ikke ha benyttet det. Ikke noe poeng i å putte så gammelt vann i karret. Tøm ut og tank opp på nytt så er du klart til neste dag.
Det skal ikke være noe problem å bruke vann som har vært mellomlagret i flere måneder (eller år), så lenge det har vært sirkulasjon i det og det ikke har blitt forurenset. (Men risikoen for forurensning øker selvsagt med tiden, avhengig av omgivelsene.) Jeg har brukt månedsgammelt vann som har vært mellomlagret i et ellers tomt BB-kar med filter/pumpe, og jeg ville ikke hatt skrupler mot å bruke enda eldre vann så lenge jeg visste at det ikke var noe galt med det. Rent vann råtner ikke, i hvert fall ikke så lenge det får sirkulere i kontakt med ren luft.
Hei.Takk for svar.Jeg har ikke tenkt å bruke "gammelt" vann,men måtte forhøre meg litt da
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap