Bruke innv.filterboks til utv. filter?

Hei.

Har ett vision 450 med innv.filter som skal byttes til utv. Eheim filter.
Problemet er at jeg vil ikke ta ut boksen da vil jeg få ett høl I bakgrunnen min.
Så er det noen som har no tips til om jeg kan putte innsugslangen oppi boksen fylle på med blåsvamp og bruke det som ett ekstra filter før eheimen?
Evt. Om noen andre har noen gode ideer?
Det enklaste vil vel vera å behalde det innvendige filteret og køyre dette i tillegg til det utvendige. Dersom du uansett skal behalde filterkassa og ser for deg å utnytte denne plassen til filtrering meiner eg.
Hei.Helt enig. Hvis du først skal ha boksen der så kan du jo kjøre dette filteret samtidig Ekstra god filtrering pluss at du har en backup hvis det skulle skje noe med det utvendige,noe som etter erfaring kan skje.
Ja dere er inne på no der
Men er det mye plunder med utvendige filtre?
Hei.Nei nei ikke misforstå Det pleier som regel å gå helt fint,men som sagt så er det en liten sikkerhet men mest av alt mer filtrering
Jeg har juwel trigon 190l og bruker eheim 2224 utvendig filter og juwel sitt innvendig filter. Dette funker utrolig bra. Før jeg satt inn eheim pumpa gikk juwel filteret tett på nesten en mnd. Nå renser jeg det hver 4 mnd og eheim pumpa en gang i året.
Det er veldig behagelig og ha to filtere, så jeg ville beholdt det innv.filteret.
Filter
Har selv 450 juwel, hvor jeg bruker det innvendige filteret i tillegg til Eheim 2080 filter.
Par ganger i året med rengjøring på det innvendige, utvendige er vel ca. en gang i året.

Er du uheldig med rengjøringa, for mye av det gode blir borte, så har du godt grunnlag i den andre, til det har bygd seg opp igjen. Pumpa på det innvendige Juwel filteret 1000 liter som den gir, oppgraderte jeg til en 1500. Utrolig mer kraft i den, tidligere gikk den snart ned i kapasitet.
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap