Problem med foring av l177

Hei, Jeg har nettopp startet med denne fasinerende hobbyen Jeg har fått mitt 240l opp og gå (tok litt lengre tid enn jeg hadde håpet, men det var verdt ventingen).

Siste tilskudd er en L177. Fra før av har jeg en Ancistrus sp."oppdrettsvariant". Jeg startet med tre Botiaer og etterhvert 4 guramier (perle og måneskinn) og en bande med kardinaltetraer

Problemet mitt er at L177 ser ikke ut til å spise noe særlig. Jeg har prøvd med frossen mark og sugepille. Den større Ancistrusen jager litt rundt på L177. Jeg har hatt den snart en uke nå..

Er det noen som har noen tips om hvordan jeg skal få til å fore L177?
L177 er er herbivore, det vil si at den spiser vegetarmat. Når du fôrer kan du slippe en malle tabelett på hver side av akvarie. Da får L177 en sjanse til og få seg litt mat. uansett vil den gnage på det som finnes av alger i akvariet. Den vil og gnage på røtter.
Botia har høyt aktivitetsnivå og kan være litt romsterende, synes jeg. De kan kanskje virke forstyrrende på mallene. Pass på at du har nok skjulesteder til mallene, og fôr dem etter at lyset er slukket om kvelden. Maller er nattaktiv fisk og litt sky av seg.
Takk for svar. Det virker som at det fungerer bedre nå, etter at jeg begynt med litt agurk. L177 virker mye "piggere" og romsterer rundt. Men Ancistrusen min har spist siden den kom opp i karet, og har vokst seg en del større enn L177. Håper bare at L177 vokser litt nå, slik at den kan bli litt tøffere og ta igjen litt
Tilfeldig bekjentskap
© Holger Lockertsen
Reklame for plussmedlemskap