Hvor får jeg tak i meksikanske tanglopper?

Jeg har et akvarie som mildt sagt har noen alger og har lest at tangloppene skal være ganske rå på å fjerne slikt. Dessuten vil de da fungere bra som fòr til nålefisk siden de er fulle av vegetarmat. Men jeg aner ikke hvor man får tak i sånne, noen som kan hjelpe meg?
Det ligger en annonse ute på rubrikk nå...
Kan ta med til deg i påskeferien. Send meg melding på profilen min dersom du er interessert.
Rekemannen
Jeg har et akvarie som mildt sagt har noen alger og har lest at tangloppene skal være ganske rå på å fjerne slikt. Dessuten vil de da fungere bra som fòr til nålefisk siden de er fulle av vegetarmat. Men jeg aner ikke hvor man får tak i sånne, noen som kan hjelpe meg?

Og bruke dem til fòr vist man ikke tar livet av dem først blir vel like ulovlig som i den tråden der en vill bruke rumpetroll som fòr!

Jeg tror at det kan være lett for å bryte loven uten at vi alltid tenker over det i akvariehold.

Mvh Terje
Såvidt jeg vet går ikke tangloppene inn under såkalte "tifotkreps", altså er de lovlige å bruke som fòr. De ligner mer på artemia, men de lever bare i saltvann og de har lite næring i seg. Tanglopper er derfor perfekt siden de kan leve i ferskvann og er fulle i næring. De utgjør ca 90% av dietten til enkelte fugler.
Rekemannen
Såvidt jeg vet går ikke tangloppene inn under såkalte "tifotkreps", altså er de lovlige å bruke som fòr. De ligner mer på artemia, men de lever bare i saltvann og de har lite næring i seg. Tanglopper er derfor perfekt siden de kan leve i ferskvann og er fulle i næring. De utgjør ca 90% av dietten til enkelte fugler.

Ser du har rett i det, jeg var litt rask der. Ser at de er i Storkrepsfamilien men ligger ikke under Tifotkreps orden (Decapoda).

Beklager at jeg ikke sjekket under orden før jeg svarte.

Mvh Terje
Tilfeldig bekjentskap
© Ane Engelsen
Reklame for plussmedlemskap