Oppdrett på tigerbarbe

prøver med denne her også jeg...

jeg har en liten stim av tigerbarber som jeg håper blir til en stor stim etter hvert, er på ganske "bar bakke" når det gjelder oppdrett, og har heller ikke hatt tigerbarber lenge,men hadde håpet å kanskje få noen tips/råd ang dette da..

-hva slags forhold er lurt å ha for å få til lek?
-hvor liker tigerbarben å ha eggene sine?
- kan jeg på noen som helst måte skille kjønnene?
- hva er egentlig artemia, og paramecium (?) og hvordan skaffe det?

må bare nevne også at i morges før jeg dro på jobb, syntes jeg en av tigerbarbene var veldig tjukk, og tenkte med en gang; egg! men da jeg kom hjem fra jobb, kunne jeg ikke finne at noen av fiskene var tjukkere enn andre.. så jeg begynte å se etter egg da, men det er jo ikke sikkert at det var det... kan eggene ha blitt spist?? den fisken som var tjukk i morges (jeg mener det var den) hadde et slags hvitt "slør" hengende ut av seg, så ikke ut som bæsj liksom... kan det ha noen sammenheng?

takker ellers for alle tips ang. tigerbarber
Leste...
jeg tror du skal ha de i ett eget kar i par, men det du trenger er å ha 2-3 lag med klinkekuler i bunden så faller eggene nedi og foreldrene får ikke taki de.

mer vet jeg ikke :S

håper du klarer det om du prøver.

takk for svar!

tenkte jeg skulle hatt de eget kar jeg også, men jeg vet jo ikke hvem som er hunner og hanner.. :/ :P

klinkekuler var kjempelurt!
Hvis du leser på profilen til tigerbarber, så kan du gå inn og se på oppdrett hvordan andre har gjort det.
StineMari aka cara79
Hvis du leser på [URLBLOCK1]r, så kan du gå inn og se på oppdrett hvordan andre har gjort det.


har vært å lest flere ganger, men det står veldig lite..
Prøver igjen
om noen fler har noe tanker rundt dette?
Tilfeldig bekjentskap
© Mona O
Reklame for plussmedlemskap