L201 spiser ikke

Jeg har 3 l201 i en 45 liter, med 4 huler, røtter og sand. Disse er rundt 3-4 cm lange.
Men problemet er at de bare ligger i hulene og aldri kommer ut når det er foringstid!
Jeg putter oppi 1 tetratabimin oppi karet etter lyset er av, men har sett i karet at de ikke kommer ut å spiser. De bare ligger i hula hele dagen!
Noen her på AF som kan hjelpe meg med hvordan jeg kan få disse til å spise?
Sjekk at vannverdiene er ok og at det er en fornuftig temperatur på vannet. Du kan jo alltids prøve med noe annen mat også, spør for eksempel hva de har fått der de kom fra. Men, det kan ta litt tid før fisk finner seg til rette og begynner å spise. Du har kanskje ikke hatt dem så lenge?
Har hatt dem i et par-tre måneder. Ringte han jeg kjøpte de av (Kai Hansen), og han foret de med tetratabimin. Har dere her på AF noen tips til hva annet jeg kan prøve å fore de med?
Da er det vel ikke at maten er ukjent som er problemet. Men det finnes jo massevis av fôr man kan prøve.
Hva ville du anbefalt? Kanskje røde mygglarver eller no?
Eller bør jeg innrede karet litt lettere?
Mallene dine spiser nok selv om du ikke ser de.
Jeg har også disse mallene, fra samme sted som deg, har hatt disse tre nå i snart et år, og det er ikke ofte de kommer frem for å spise, men de vokser jo, så noe må de få i seg. Jeg tror de bare er litt sky og forsiktige
Mine vokser relativt sakte. Men da får de sikkert i seg mat. Hvor store er dine nå Marita?
Har ikke L201 selv, men jeg har en annen Hypancistrus art, og disse er veldig glade i røde mygglarver (det er også Peckoltiaene mine)
I tillegg er mallene mine glade i Jbl Novo Tab og Tetra diskusbits!
MVH Pål
Mine er rundt 4-5 cm. tror jeg, er ikke så god på øyemål De er veldig små i forhold til andre maller jeg har, men jeg tror det er normalt. Disse blir jo ikke kjønnsmodne før ved to-års-alder heller, leste jeg et sted her på forumet
Pokker! det tok lang tid før de ble kjønnsmodene! Vel vel, da er det bare å smøre seg med tolmodighet.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap