Hva skal jeg gjøre?! egg i hula igjen allerede....

har et lekspar med Ancistrus 'oppdrettsvariant'. tok ut 4 dager gammel yngel fra hula i går å nå allerede i dag en dag etter at hula er tømt er det lek på gang i hula.(dette er det samme paret som legger egg igjen) det er tilsammen 10dager siden sist egglegging. burde jeg skille hunnen og hanne så hannen får spist seg god å mett igjen, evnt hvis jeg gjør det kommer hunnen til å plages med tanke på alle eggene som er klare for legging??? noen som har noen ide til hva jeg kan gjøre? vurderer å kjøpe meg en Malawi synodontis å ha i samme kar som ancistrusene altså i malawi karet, å tenker denne kansje spiser eggene til ancistrusene så faren slipper å ligge med egg igjen også kan jeg bare sette over paret i 75L når jeg vil ha yngler på de igjen?
Du trenger ikke være redd han skal sulte, han spiser nok litt skal du se. Men, om forrholdene ligger til rette for det vil de nok ikke slutte å leke på en stund. Det er ingen grunn til å ta ut yngla heller, om du lar de være i karret sammen med foreldrene går det ofte lenger mellom eggleggingene.
ok, takk for svar
må ta de ut av hula da de blir spist hvis de kommer ut av hula selv fordi dette er oppi et malawi kar sjø
Om du ikke trenger flere, er det supert for de andre fiskene å jakte på yngel, nærmere naturen kommer du ikke
Hvis du vil ha en stopp på eggleggingen, så kan du vel bare fjerne hulen de legger egg i?
heisann allesammen
jo, jeg tar gjerne imot ancistrus yngel jo de er jo så søte
disse er et godt lekspar allerede så kan tenke meg at uansett hvis jeg tar ut hulene i karet kommer de bare til å finne seg en plass inni steinene eller røttene driver å vurder å bruke 75L til rent ancistrus 'oppdrettsvariant' kar med forskillige malawiyngler etter hvert, så får ynglene komme ut fra hulen når de "føler for det".

ha en hyggelig kveld allesammen
Tilfeldig bekjentskap
© Stian Wego
Reklame for plussmedlemskap