Ciklider

Passe disse ciklidene sammen?

Sommerfugl ciklide, kakadueciklide,Gul dvergciklide,Regnbue ciklide og citron ciklide og delfin ciklide

Håper noen vet noe
Et rask søk i fiskebasen her vil fortelle deg at noen av de fiskene krever totalt forskjellige vannverdier

Vil anbefale å lese litt om de forskjellige for å så komme tilbake med en sammensetning som vil ha like vannverdier, og så spørre om de kan trives sammen adferdsmessig og hvor mye plass du vil trenge.
Skal du ha alle disse ciklidene i et å samme kar har du tenkt? Håper da karet har en str på noen hundre liter.....

Ciklider er ganske så territoriale og hevder alle sin plass i karet. Driver selv hovedsaklig med dvergciklider som du nevner flere av, dvs Apistogramma. Kan se du nevner cacatuoides. Jeg vil anbefale deg et kar på 100L for et par av disse, så skjønner du tegninga. Anbefaler deg absolutt IKKE å ha alle disse i samme kar, i tillegg som vannverdiene er noe varierende på disse ut fra forrige innlegg. Apistogramma generelt trives best i pH 4-6.

Kan jeg spørre om hvor stort karet ditt er og evnt hvordan det er innredet?

jeg har et par palettciklider og et par sommerfuglciklide og et kakadue i et og samme kar på 180 liter og det går veldig bra ,de har hver sin plass men de spiser sammen og det har alltid vært bra
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap