Ancistrus sp yngel, trenger råd jeg, hva gjør jeg med dem

Hei.

Lykkens dag, i dag fant jeg 1 Ancistrus yngel i akvariet mitt.
Denne er ca 1,2 cm, turte ikke annet en å feste en plast boks i akvariet med sand bunn og putte den oppi der, hva gjør jeg videre.
Vil nødig at denne skal bli spist av de andre fiskene jeg har. Synes det er rart det er bare 1stk, vil det da kanskje snart dukke opp flere?

Jeg er ny på det med å få yngel så takker masse for hjelp fra dere.

Hilsen Morten
Gratulerer med fiskebaby :o)

Det viktigste for en yngel er RENT vann. Bytt vann morgen og kveld, 50 - 90% hver gang. Hvis du har en boks med riller, løft og senk den et par ganger om dager slik at det strømmer inn rent vann. Byttevannet må være lik temperatur og pH som det gamle vannet, yngel tåler endringer dårlig.

Så er det mat. En liten tass spiser ikke mye, så ikke overfor den. Hva forer du foreldrene med? Gi yngelen det samme, bare i mindre biter, og ta ut restene.

Hva slags andre fisker har du? Det kan hende at det har vært flere yngel, men at de gjemmer seg, eller at de allerede er spist. Sånn er naturen, de aller fleste yngel blir spist, men noen som er smarte og litt heldige overlever.
Med mindre du har fisk som kunne finne på å spise denne yngelen ville jeg bare latt den være i karet sammen med foreldrene. De trenger ikke noe spesielt for å vokse opp, de eter det samme som foreldrene.
Yngel
Tusen takk for svar, jeg har ellers 7 sølvhai, 6boesemani regbuefisk, 15 sølvøksefisk, 30 kardinal tetra. 4sverddrager tror jeg de heter orange av farge med lengre spisse slør hale. 1 stk albino labeo, 2 gibbiceps og 7 Ancistrus+1 barn haha, og 2 golden nugget.
Disse fiskene har jeg i et Wromak 450liter, drives med 2 stk Eheim filter.
Yngel
Tusen takk for svar, jeg har ellers 7 sølvhai, 6boesemani regbuefisk, 15 sølvøksefisk, 30 kardinal tetra. 4sverddrager tror jeg de heter orange av farge med lengre spisse slør hale. 1 stk albino labeo, 2 gibbiceps og 7 Ancistrus+1 barn haha, og 2 golden nugget.
Disse fiskene har jeg i et Wromak 450liter, drives med 2 stk Eheim filter.
Nå dukker det flere yngel frem
Hei nå dukker det frem flere Ancistrusyngel, hadde bare 1 men nå er 3 observert, regner med at enda flere dukker opp, skal jeg sjanse at de ikke blir spist? eller skal jeg ta en tur med hoven og samle de i plaske dammen jeg har ordnet, takker for råd.
Tipper det er god sjangs for at yngelen blir til for om du lar de bli.
Takker for svar.
Vil det si at de er flinke til å skjule seg for alle andre fisker jeg har? jeg har masse røtter og kokkos huler.
Men de andre fiskene sluker nok i seg det de finner tenker jeg på.
Men jammen var dette morro,
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap