Apistogrammet (side 16)

Siste prosjekt unnagjort... bilde 1. Og haru ikke noe å gjøre, så får du noe å gjøre... før/etterbilde. Her skal det etter planen også inn to stk 160litere til.
Skulle gjerne hatt en sånn kjeller. Utrolig fint er det.
Har du planer om mange akvarier der?
Det blir vel forhåpentligvis som på bildet... dvs 10 kar. Håper jeg klarer å la det bli med det
Mangler bare en skikkelig god lenestol og mini kjøleskap fylt med alkohyler
Den mangler to stresslesser! Har mulighet til flere akvarier, men satte meg et mål på 10 kar for en stund siden... så jeg går for det. For da blir det også plass til et par-tre go' stoler midt i Larviks-junger'n
DIY-lys. Ikke egen oppfinnelse, men tok ideen - og kjempefornøyd! Hvit takrenne på 1m med endebunn i hvert hjørne. Borra to hull på hver side i "taket" og stipset fast T5 lysarmatur fra fra biltema. Rimelig og bra, er meget fornøyd. Bruker det nå på to 160liters kar, og skal ha det på et til.
Nedtur... Etter vannskifte for to dager siden, har det ene karet med Apistogramma baenschi begynt å lekke. Siden det er sluk i gulv og betonggulv, tar jeg det lungt. Men en irriterende jobb med tømming, tørking, silikonering osv som jeg ikke har peil på - ligger foran meg.

Oppturen... To kar er klare, og kan ta seg av fiskeutfordringen i det lekke karet + nyinrykket av Apistogramma allpahuayo.
Så leit å høre Simen.
Var det ett gammelt akvarium eller er det bare noe som kan skje?
Det var et eldre kar Cathy... Årsaken har jeg ikke peil på. Men jeg finner det nok ut når jeg får tappet det og får det ut. Håpløst å komme til der det står nå. Første gang jeg opplever det faktisk. Bare glad jeg gikk for en kjellerløsning. Hadde vært betraktlig mer stress hvis dette hadde vært i stua he he he
Det finnes et par interessante tråder om resilikonering av kar på AF, Simen. Har brukt en av dem selv da jeg skiftet silikon på en 250 liter. Enklere enn jeg trodde.

Ellers er selvsagt all lekkasje trasig. Betonggulv og kjeller er en god kombinasjon i slike tilfelle.

Forøvrig, gratulerer med ny Apistogramma. Måtte lete fram beskrivelsen. Fin fisk!

Ellers synes jeg DIY lysarmaturene er prima. Hadde du skrevet om dette for et par år siden hadde jeg spart et par tusen kroner
Takk for tips Sigmund, det skal sjekkes ut ikveld! Nå blir det en tur ned for å sjekke status. Håper på at lekkasjen har tenkt seg om, og angrer
Trasig med lekasjer Simen, men denne utfordringen vet jeg du tar på strak arm. Første karet jeg silikonerte om var en 720L. Var ikke akkurat høy i hatten, men det gikk det også. Grattis med ny apisto. Skal se litt på den senere. Send meg gjerne en PM om det du vet, så blir vi enige om noe......
S i m e n
Takk for tips Sigmund, det skal sjekkes ut ikveld! Nå blir det en tur ned for å sjekke status. Håper på at lekkasjen har tenkt seg om, og angrer :D


Jeg vet av erfaring at trebåter trutner og slutter å lekke, men jeg har mine tvil om akvarier har samme egenskap.....
530
[QUOTE=S i m e n]Takk for tips Sigmund, det skal sjekkes ut ikveld! Nå blir det en tur ned for å sjekke status. Håper på at lekkasjen har tenkt seg om, og angrer :D


Jeg vet av erfaring at trebåter trutner og slutter å lekke, men jeg har mine tvil om akvarier har samme egenskap.....

Er godt kjent med truntning, men var ikke så heldig gitt he he he. Nei, det var bare å starte ned-byggingen av 222litern. Div planter og røtter er omplassert. Så får det bli en lengre arbeidsøkt i morra...
Hei Simen
hvis du trenger hjelp med resilikonering får du si i fra
jeg kan jo se på det når jeg skal levere 160literen
jeg har også silikon som kan brukes under vann uten fare for fisk og planter
Inkaens rike står for fall. Først mistet Apistogramma baenschi-hannen sin hunne. Deretter begynte riket å gå lekk... Men nå får jeg snart fylt opp med flere Apistogramma baenschi i et nytt flott hjem

Bilde 1 var fra karet i mars en gang mener jeg...
Bilde 2 var et trist øyeblikk fra idag...
Bilde 3 blir det nye hjemmet...
Tom Eirik
Hei Simen hvis du trenger hjelp med resilikonering får du si i fra jeg kan jo se på det når jeg skal levere 160literen jeg har også silikon som kan brukes under vann uten fare for fisk og planter


JA TAKK!!!!!!!!!!! Du er en ekte hverdagshelt he he he. Jeg sender deg en sms

S
En monsterøkt unnagjort! Skjæring og riving av resten av vegg til naborom, og restene er pælma ut. Flytta en stolpe på samme vegg, og så mala så èn bakvegg og no reisverk... 325liter vann satt til termperering, lufting og torvfiltrering...

Lekkasjen i karet ser ut til å ha stoppet. Vannstanden er nå ca 1,5 cm unna topprammen, så mulig det er fra toppen bak det kommer...

i Apistogramma rositae-karet råder en trolsk stemning, og innbyggerne er er intet annet en magiske. Oversiktsbilde er av karet og to av alfa-paret (hvis det er noe som heter sånt).
Noen runder innlegg 200 eller 2000. Jeg har derimot 666 unike brukere som har sett tråden akkurat nå... 666 the number of the beast, betyr intet for meg utenom en det er en monsterhit fra bandet Iron Maiden. For sikkerhets skyld, kan en ny bruker titte innom he he he
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap