Apistogrammet (side 17)

Truls O. Bjørhei
Genialt band... me wikey.


Helt enig Truls! Ingenting som herlige gitarshreddere og en vokal som hånderer slikt. Når jeg ser nærmere på Apistogrammaene synes jeg vagt kan skimte Alice Cooper og Blackie Lawless også... trur hele gjengen bruker den samme sminkøren he he he
Bare det ikke
blir så ille som Dee Snyder så er det greit.
Just like Ronny Johnsen too he he he
Da har Apistogramma baenschi-hannen endelig fått sin nye familie på plass! 222litern lekker fortsatt ikke, så jeg lar vannstand ligge 1-2 cm under topp-ramma - og prøver litt til. Ny innredning på plass og alle fisker inn. Det er nå 5 stk Apistogramma baenschi F1 i karet, og hannen jeg hadde fra før er over seg av lykke! Han får ikke gjort seg flott nok for den største hunnen. Halevifting & strutting med fjær... for et syn!
Dette var gledelig å lese, Simen. Lykken er en lykkelig sammensveiset familie. Den ene hongsloi hua var litt av et syn. Hadde hun vært menneske, ville jeg sagt litt av et støkke. Så utrolig vakker, men dog noe sjalu. Han var litt sammen med den andre hua men da vanket det litt bank...

Håper du er like lykkelig som meg med våre bytter. Sliten og trøtt, men enda mer lykkelig.....
Jeg stoooorkoser meg. Nå skal jeg ned å se hvordan det går
Siste utvikling av rommet på bilde nr.1&2. La inn en liten "skillevegg" til arbeidsrommet... Liftgardin i bambus. Ser bedre ut enn den lukter!

Gjenstående jobb på nr.3... Ut med doen, inn med elektrisk vifte, maling, stativ til to 160litere som skal stå til høyre for stolpen.

Den kjelleren din er bare så lekker. Viste sambo'n kjelleren din og sa at jeg ønsket meg en sånn. Og selvfølgelig skulle jeg få en sånn kjeller.. Bare JEG kjøpte hus først
Cathy
Den kjelleren din er bare så lekker. Viste sambo'n kjelleren din og sa at jeg ønsket meg en sånn. Og selvfølgelig skulle jeg få en sånn kjeller.. Bare JEG kjøpte hus først :D


Ta vare på han, han er en vis mann he he he.
24.06.12: Innflytterdagen til Apistogramma rositae (bilde1)

18.07.12: Bilde fra i går. Flyteplantene har blitt flotte... (bilde2)

18.07.12: Karets dronning (bilde3)


Tilbake fra en tur i Gøteborg... akvariegleden var stor når jeg skulle tråkle meg igjennom denne store byen etter litt akvariefisk. En stor by rommet så langt jeg fant 3 arter med Apistogramma. To kjente Ap. agazissii og Ap. cacatoides. Og så var det èn oppdrettshann av Ap. macmilliensis, som jeg hørte sannsynligvis var en Ap. trifasciata eller noe... Apistotrist!!! Men moro å leite etter ulike typer fisk, og bli litt kjent i akvarieverden derover. Så moro har jeg hatt det!
Apistogramma allpahuayo (A 198) er endelig i hus! En fantastisk herlig dag, dette har jeg gleda meg skikkelig til .

5 stk var ventet, 7 stk ble hentet! 160litern i bunnen av den nye "160liters-reolen" er nå endelig bebodd. Apistogramma allpahuayo har akkurat fått sitt navn etter tidligere het Apistogramma sp. "Black-chin".
Takker Truls! Nå sitter jeg bare å venter på lyset skal slå seg på he he he. Det er desverre alt for lenge til. Det er nok slike øyeblitt at "moonlight" kunne gitt en time med mer underholdning...

En morsom ting jeg oppdaget igår da jeg knipset mine nye Apistogramma allpahuayo var en yngel! Undrer meg om det er fra samme arten tro...
Apistogramma allpahuayo er en fryd å følge! I går begynte de med sin velkjente Apisto-dans. I dag går de rundt å leiter etter mat og er betraktelig mindre sky enn formiddagen igår.
Apistogramma rositae-hann
Apistogramma panduro-hann
Apistogramma baenschi-hann

Kommer stadig på jeg må vaske glassene på utsiden også...
Tre vakre eksemplarer av Apistogramma. Egentlig ikke veldig ulike Simen. Seff noe, men kroppsform etc . Herlige bilder.
LOFFA
Tre vakre eksemplarer av Apistogramma. Egentlig ikke veldig ulike Simen. Seff noe, men kroppsform etc . Herlige bilder.


Mener de er fra samme nijsseni-greia, så da er ikke de store utslaga det gir. Men likevel herlige varianter. "Nijsseni-greia" har nok du satt deg mer inn i.

Har allerede begynt å se etter nye mål, men trenger en monsterøkt for å få kommet videre. Har fått inn en 160liter jeg har vasket idag, og den skal bytte plass med 200litern øverst på akvarieveggen. Og da må 200litern stå et sted... Så da må det skje litt. Så i dag dro jeg å kjøpte inn maling, sparkel, skruer, stålvinkler, blåfiltermatte, lysarmaturer, sandsekker og lagt inn en bestilling på to powerheads. Så blir det nok en mini-reol som må opp... I tillegg til å sparkle, male osv. Og få inn flere akvarier selvfølgelig

Flott herremann på førstebilde he he he
Godt vi trives med prosjekter Simen. Jo ja herremannen øverst er fin. Han er stadig etter den ene hua, men blir liksom ikke "boksen går"..... eller snøret i bånn...

Hadde du disse lenge, og har du hatt leik på dem?

Ene hua er jo enormt flott med sine farger i gul, oransj og rødt. Et glansbilde i fiskeverden. Mulig jeg blir av med alle barlowi ynglene nå. Skal ha en opptelling i morgen og gi en pris til en i klubben.

Av det siste barlowi kullet ser jeg kun 2 yngler, men utfra situasjonen nå, ser det ut til at noe er på gang igjen. Så antydning til graving tidligere i dag.

Ellers er det mindre jaging i av bitaeniata hannen. Han har nok skjønt at denne gangen vil hun selv ta seg av yngelpleien. Ellers ikke veldig mye nytt annet enn at nesten alle C125 eggene har klekket. tipper det er en ca 40-50 småtasser av disse Aspidorasene. Artigste fisken jeg noen gang har hatt. Like turbo med AD/HD som mat far....
Sender en PM med det jeg husker...
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller corydorasworld.com
Reklame for plussmedlemskap