Apistogrammet (side 19)

Det er helt klart interresant Lars! Jeg hadde satset på ei pumpe pr kar, in case of emergency... Men lydnivå og bobling - er det boblebad vi snakker om, eller er det forholdsvis rolige greier? Skal gå på youtube å se om det ligger noen snutter av dette her. Takk for tips Lars!!
Er det mulig å få vaska de glassa Simen? Vet du hvor irriterende der er å gå å glo på de hver dag? HÆÆ!!!!

mvh
Apistogramma panduro-hunnen
Her er et av karene som er koblet opp med 20cm luftesten i bakgrunnen drevet av den Aqua Medic luftpumpen, er vel 15 kar med slike luftesteiner på samtidig når denne snutten ble filmet. Så det er mye kraft i dem, men om du kjøper slik manifold x12 hvor du kan justere uttaket på hver luftslange så kan du jo justere det selv.

<embed src="https://www.youtube-nocookie.com/v/nKY75EUTepM?version=3&hl=nb_NO" type="application/x-shockwave-flash" width="500" height="281" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></embed>
Herlig filmsnutt Lars! Jeg lukter på muligheten til å fylle opp med 3 stk 80lx50dx35h (140l) eller kanskje 3 stk standard 80x40x40 (128liter) feks bak den nyeste "reolen" jeg har fått opp... med tiden. Det blir en slags avlastnings/yngelkar-krok. Da kan det bli aktuelt å prøve ut dette her. En luftpumpe, tre kar - kjempegreit egentlig. Det var festlig å se på diy-variantene som lå på youtube også, uten jeg har tenkt å styre med det.
S i m e n
Er det mulig å få vaska de glassa Simen? Vet du hvor irriterende der er å gå å glo på de hver dag? HÆÆ!!!! mvh [I]Apistogramma panduro[/I]-hunnen


Som å høre andre hunnkjønnsskapninger.....
530
[QUOTE=S i m e n]Er det mulig å få vaska de glassa Simen? Vet du hvor irriterende der er å gå å glo på de hver dag? HÆÆ!!!! mvh [I]Apistogramma panduro[/I]-hunnen


Som å høre andre hunnkjønnsskapninger.....

Noen administrerer, mens andre håndterer he he he. Her på rommet er jeg håndteringsadministrator - og er alltid enig. Harmonien og den amazonatiske stemningen er til å ta og føle på
Oppdaget på morgen idag at en 105liter (100lx35dx30h) var lagt ut til salg her, og tok direkte kontakt! Det viste seg å være en skolekamerat fra tidligere, helt suverent he he he. Thanx Bencat! Da er siste kar til siste reol på plass...

Vannskifte utgikk da slangen mellom pumpa og torven hadde falt ut. Det er fortsatt for høy ph... Da ble dagens aktivitet å lage de to siste diy-lystoppene og lage et diy-filter av den ene eheim powerheaden&blåfiltermatte. Den andre eheim powerheaden er satt inn i Apistogramma panduro-karet som samtidig fikk seg en lukerunde. Det så ut som Apistogramma panduroene satte skikkelig pris på dette... hua gjør seg til for hannen på direkten. Love is in the air, everywhere I look around...
Apistogramma panduro-karet: Med en ny powerhead med mindre trøkk holder plantene seg der de skal, og lyden er redusert. Må gjøre noe med lyset i naboreolen, da det gir gjennskinn i karet. Ellers meeeeeget fornøyd...
Nykommerne Apistogramma allpahuayo begynner å røre på seg. Vanskelig å få ordentlig bilder når de er i bevegelse, men legger likevel ut bilde nr.1 av den berømte Apisto-dansen... Ser at de begynner å få litt mer fargespill - HERLIG!
Meget flotte panduroer! I det hele tatt ble det karret muymuy bien!
Takker Truls! Det var meget deilig å få røska litt opp... og enda bedre å få bytta powerhead

Så er det fra Apistogramma rositae-karet...
Et par dagers jobb med diverse greier, så er endelig 200litern fløtta! Trur det var like tungt å flytte den, som å prate/skrive om det. Deilig å få det unna. Så har jeg fått unna vannbytte idag. Så er det to kar til som skal på plass. 160litern er bare å putte inn på akvarieveggen, mens 105litern (100x35x30h) må det litt snekring og maling til før den kan benyttes... puh...
Hva bruker du for å senke ph? Er det noe du kan anbefale å bruke?
Nydelige bilder av Apistogramma rositae forresten.
Torvfiltrering! Det er flere som har beskrevet det her inne. Jeg har et putevar, fyller det med naturtorv. Så kjører jeg en powerhead med slange som går inn i inn i putevaret, og kjører på et døgn eller to. Jeg har en 325liter som jeg bruker som vannbyttetank... begynner å få noen liter som må skiftes på av gangen gitt he he he.

Vet at noen bruker eikebarkekstrakt... mener 530 skrev noe om dette for en kort stund siden. Sjekk det!!

Ja, Apistogramma rosita er virkelig en flott fisk. Fikk virkelig lyst på den tidlig, og den ble ikke mindre interresant etter jeg fikk se bildene av 530 sine Ap. rositae
Takk, ja har lest rundt om i forumet her og det er så mange forskjellige forslag.
Jo mer man leser jo mer forvirra blir man

Vurderer å ha ett par Apistogramma i 63l min, men må finne noen som passer til den str og vannverdiene mine.
Hmmm
Da er det nesten viktigere å finne noe som er litt "snille" enn nødvendigvis minst. Jeg kjøpte panduro eftersom de så små ut. Men de er svært bevegelige og ganske hissige så de tilhører nok klart kategorien som burde hatt bedre plass enn 60 liter.
Helt enig Truls, Ap. panduro ville jeg liggi unna. Mitt minste akvare er på 152liter, fram til 105litern kommer igang. Samtidig så er bunnmålet på dette 100x35, så det er kjempegod plass i forhold til antall liter. Så på dette området er jeg erfaringsløs... Det går jo alltids ann å sjekke på medlemsakvariene hva de har i slike kar, uten at jeg vil anbefale det. Da ville jeg heller kjørt hjørnekaret ditt til Apistos Cathy

Min egen erfaring er at Apistogramma allpahuayo er den som er roligst... men det er ikke satt igang med egglegging enda. Så dette kan jo fort snu. Men stort sett blir det med trusler og små/kose-biting av rolig art. De andre jeg har skyter som prosjektiler mot hverandre når det brygger opp til kamp...
Ok, har bare sjekket fiskebasen om hvilke av Apistogramma som går i 60l, men den er kanskje ikke 100% til å stole på :P
Har allerede fisker i 190l som jeg helst ikke vil kvitte meg med. Kunne jo selvfølgelig ha flyttet noen av de mindre artene over til 63l, men sitter jo igjen med sommerfuglciklidene mine som jeg gjerne vil beholde i den.
Makan dette er vanskelig. (knukke nese å håper leiligheten for ett extra rom)
Ellers må du iallefall sørge for et plantasje og rot- inferno for å gi dine evt ciklider best mulig forhold Cathy. Jeg er rimelig fornøyd med dette selv, og har tenkt til å gjennskape flere slike. På innlegg 371 ser du dagens tilstand i Apistogramma rositae-karet. Her får de mulighet til å komme seg unna/gjemme seg og slippe å gå i synet på hverandre hele tiden... For det kan vel sies å være hovedregelen at det blir heit i toppen i ny og ne med Apistos iallefall he he he
Ja hehe, Det er ett veldig fint akvarium du har der.
Nå tenkte jeg i 63l kun å ha 2-3 fisker. (1 han og 2 huer) Men vil jo også forsikre meg om at de trives i den str.
Nå vet jeg jo ikke med Apistos, men mine ciklider gjemmer seg aldri. Jeg har 6 forskjellige huler, røtter og en haug med planter så alt er skjult bak, men de henger i fronten av akvariumet. Veldig kontakt søkende og følger oss ettersom hvor vi er.

Jeg vil jo gjerne undersøke mest mulig rundt før jeg setter noen fisker i den og Apistosene er utrolig vakre, så jeg får heller sjekke litt ut i medlems akvariumene og prøve å finne på noe lurt
Tilfeldig bekjentskap
© -mette-
Reklame for plussmedlemskap