Apistogrammet (side 3)

Flott rom du har her!

Hvilke arter er det du har nå?
Vurderer å skaffe meg en art med Apistogramma selv. Har nesten bare holdt på med Coryer og L-maller, som også er søramerikanske. Har tenkt å prøve meg på apistoer nå... Det er flotte fisk!
Nydelige fisk! Det kom ikke som noen stor overraskelse at fiskeren bor i nærheten

At de også flytter inn hos en som tar litersyken helt alvorlig er også fint.
Dette blir meget bra Simen, bare å stå på!
Hei Emil!

Se på trådene til Loffa, Tom K, 530, Fart66 og Heidisen. Der er det mange flotte bilder og filmsnutter av diverse Apistoer. I tillegg har vi jo siden til Tom C, tomc.no, som er full av flotte reisebilder og beskrivelser av Apisto-arter mm. Den er smittende flotte sider, hvor du kan få tips til en apisto-art du kunne tenke deg å prøve. Apistogramma er forøvrig ikke den som går best sammen med maller og coryer... Omplasserte noen maller og coryer selv, for å klargjøre til oppgradering til apistoeriet . Har forøvrig Apistogramma panduro og Apistogramma agazissii... FORELØPIG!!!!!

Takk for innlegg 530 og Tom K! Nå har svigerfar og jeg planen klar for "reol-systemet", så imorgen begynner vi å produsere.

S
Her er et par "out of focus" bilder jeg har tatt for å vise Apistogramma panduro-hannen i to andre drakter...

Bilde 1:
(9/4.12) Mye par-svømming med hunnen, men bildene ble for dårlig med bevegelse. Her er et som ble mindre dårlig av bare hannen. Fantastisk mye gulfarge på hannen etter vannskiftet igår.

Bilde 2:
(2/4.12) Her ligger han å lurer i grensen på naboreviret. Når Apistogramma agazissii-hannen kommer til konfrontasjon, er det som om de mørke stripene på ryggen popper opp.

Bilde 3:
(9/4.12) 3 Apistogramma-bilder er bedre enn 2 he he he
Bilde fra 27.2.12. Apistogramma agazissii-hannen viser seg fram når uønskede gjester nærmer seg. Artig å se "advarslene" til denne flotte Apistoen. Han legger gjerne siden til, så størrelsen og storheten får visst seg fram for fienden.

"You talkin' to me?"
Nok en dag unnagjort! Stativet er på plass, og rammeverket malt. I morgen blir det ei maleøkt og rødding.
Oj, en spennende tråd som jeg ikke har lest før nå. Flotte bilder av flott fisk. Moro å se fremgangen og utformingen av akvarierommet også, håper du fortsetter å ta mange bilder underveis i byggingen.

Du nevnte noe med en ovn under de nederste akvariene Syns det høres skummelt ut, i tillfelle vannsøl eller lekkasjer. Blir jo vanskelig å komme til også, om temperaturen må reguleres eller noe.
Takk for innlegg og tips StineMari!

Varmeprosjektet ble endret da jeg gikk fra stål til trereol. Varmeovnen skulle etter planen beskyttes med blekk, i tilfelle vannsøl og lekkasjer. Jeg var kanskje mer redd for direktevarme under karene. Nå slepper jeg å tenke på det 8/. Men jeg er fornøyd men framgangen, og gleder meg til jeg endelig skal begynne å fylle opp med vann!!!

S
S i m e n
..... og gleder meg til jeg endelig skal begynne å fylle opp med vann..

Og han her fortalte meg nylig at han ikke var fremmed for tanken på å ta med seg kona og flytte når dette vannet hadde fått godgjort og forsuret seg litt....

[External Image]
ER DET HVA JEG TROR DET ER???
Han med frue er selvfølgelig hjertelig velkommen til mitt forsurede og lunkede vann når det er klart!!!!!!!!!!! Kjente julaften plutselig nærmet seg he he he

Nå kjente jeg at jeg plutselig fikk sinnsykt dårlig tid igjen. Har rydding og noen malingsflekker igjen - før gulvet skal males. Så ere klart!

Og for et fantastisk bilde Tom! Bildene dine blir foresten alltid bra når jeg tenker etter.

Jeg løper tilbake i kjellern og jobbbbbbbbbbberrrrrrr

S
Har sammenlikna det fantastiske bilde av den fantastiske Apistoen fra Tom med andre bilder. Har kommet fram til at det er Apistogramma baenschi... noen innspill?

Kjeller-økta er forøvrig over for idag. Litt maling, litt utbedring på trereolen, møe rødding og isolering av naborommet er unnagjort. Ble ikke ferdig med all malingen, men iveren og framdriften er fornøyelig!

Da er tiden kommet for å bruke kreftene på AKVARIER. Er så sliten at jeg trenger siestaferieavspaseringspermisjon 8/

52 dagers arbeid endelig i ferd med å akvarisere seg. Bilder kommer når knipsefingern er krampefri!

S
Har vært på askakvazoo.no i dag og shoppa røtter og et par eheim biopower 200 som ekstrafilter til to kar. Alltid fornøyd med service og priser, og må nok tilbake ditt snart igjen.
Har koblet opp kar nr.1: 110lx50dx45h-kar i kjellern, som er klar for fisk.
Morgendagen blir å flytte ned kar nr.2 (110lx45x45, 222liter) fra 2 etg til kjellern, og få igang en 152l samtidig. Alle disse skal da ha innkjørte pumper, og innkjørt akvarievann...

S i m e n
Har vært på askakvazoo.no i dag og shoppa røtter og et par eheim biopower 200 som ekstrafilter til to kar. Alltid fornøyd med service og priser, og må nok tilbake ditt snart igjen.


Det skal selvfølgelig være askakvazoo.com...
Hvorfor skal di egentlig ha så vanskelig navn?
Andre kullet med bitaeniata er klekket og nijsseni tnglene er nå selv svømmende, eller fritt svømmende som jeg pleier å si. Baenschi ynglene er borte og største hua er ei fly fille. Mellom begge hulene flyr henne. Kanskje kalle henne for Hof open.... haha
Hei Loffa!
Ja, jeg måtte kikke på navnet noen ganger før det satt he he he. Var innom der i dag også og kjøpte flere røtter og blåmatte til karene som skal være i toppen av "reolen". Genialt med søndagsåpent!

På bildet ser vi 2 av 6 kar på plass. De er kun halvveis innredet. Begge karene skal få flere røtter og planter, og det er selvfølgelig fin sand i karene. Har flere røtter m javamose og andre planter i Apistogramma-karet i 325litern som skal fordeles når det nærmer seg flyttetid.

Satser på å få på plass siste karet i midten av de to første karene i morra/overimorra.
3 kar er oppe å går. Fra venstre til høyre, 152l/222l/250l. Alle kar har innkjørte filter og har vann fra godt innkjørte kar. Temperaturer for alle kar er på 26, og ph fra 5,5 til 6. Øverst til høyre er kar nr.4, med hmf-filter&blåmatte. Det får bli neste ukes prosjekt...



Da er 325litern slakta opp. Den står fortsatt med sand og "innkjørt vann/filterguffe" til reolens 2 etg's oppstart. Men røtter og planter er på plass i karene i 1.etg, og æ e nøgd!

Bilde 1:
250 litern (nederst til høyre i reolen) med ei klase med røtter & javamose på hver side. Et par planter for å "bryte synsfeltet og tydeliggjøre revirene til Apistoene.

Bilde 2:
222litern (nederst i midten i reolen) med røtter, javamose, noen planter. Litt mer sparsomlig innredet, men godt med gjemmeplasser rundt/over/under røttene. Her skal det i utgangspunktet gå et par med Apistogramma...

Bilde 3:
152 litern (nederst til venstre i reolen) er med røtter og en type flyteplante... Også klar for innflytning av 2 små hissige rakkere.
Ere mulig!?!! Nå er vi her igjen. Åssen havner vi i denne situasjonen, og hva ere med mennesker og plastposer...

Ahhh, free at last!
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap