Apistogrammet (side 4)

kjempeartig og spennende å lese og se bildene dine Simen - kan bli inspirert av mye mindre
Takk for hyggelig tilbakemelding Fiskelinda
I tidligere innlegg nevnte jeg at jeg prøvde å dele inn 250l nederst til høyre inn i to revirer. Dette har jeg lykkes godt med, og Apistogramma agazissii-hannen går nå som regel fram og tilbake langs høyresiden av "råne-stripa" og patruljerer. De nederste bildene viser det litt bedre. Utrulig festlig!

Når jeg la de to Apistoene i klimatiseringsposene, valgte jeg klimatisere de på hver sin side. Apistogramma agazissii til høyre og Apistogramma panduro til venstre. Og slik ble det...

Reolen og karene dine Simen, ja det er blitt utrolig flott. Det er noe i den duren av reolsystem jeg tenkte jeg skulle bygge videre ut fra nåværende del. Må lage standard åpninger da det blir forskellige str på karene på den veggen.

Dette blir nok ikke påbegynt akkurat nå når så mye annet står på. Har fått malt lister, fylt opp andre delen i 222L og silikonert inn ny rute i 128L jeg hadde stående, så har fått gjort litt i dag.

Nå står den andre 222L for tur, når arbeidslysten kommer smyyyygende... hehe
Takk det samme Loffa! Jeg har full oversikt over akvarierommet ditt, fortsett å legg ut bilder . Blei mest imponert når du plutselig dro fram 2 stk 222litere... hadde liksom det bare liggende. Det er jo jeg som skulle hatt de he he he. Flotte bitaenataz' mæn!

Satser på at kvelden og morgendagen går til litt greier med de 2 akvariene i 2.etg i reolen. Mangler fortsatt powerheadsa fra Webzoo... Da stopper det opp. Men liming av glasslister til et hjørnefilter med blåmatte, og... etteller annet jeg finner på - så går det forover. Jo, nå kom jeg på det. Jeg må glo litt på fiskene også...
Du skulle bare visst hva jeg har liggende og kan dra frem..... Skal ikke dra den lengre....
Godt det er noen som har oversikt da, hehe. Ja skal etterhvert legge ut flere bilder i tråden min. Skal nå bestille mer avskallet artemia egg, da jeg straks er tom. Bebbissene må jo få mat de også. Veldig artig å ligge på magen... med lupe og se inn i barlowi karet. Det er jo miniatyrer av mor og far. Er bare så enormt fasinert av disse

Ellers ser jeg ikke så mange av bitaeniata ynglene fra første kullet, men så er det MASSE eikeblader i karet også. Håper ikke mor har tatt knekken på så mange. Hun har overtatt plassen der hvor hannen hadde første kullet, så dem har nok bare flyttet seg til andre plasser i karet

Tvi tvi, Simen. Stå på....
Dette blir fint Simen. Ser ut til at blir hjemm til mange Apistoer i kjelleren din



Hilsen
RHD
I tillegg til det jeg nevnte for deg i tråden min, har jeg også noen Apistogramma cf borellii.
Disse vokser veldig sakte og blir ikke veldig store. Skulle alltids klare å plukke ut en trio til deg, om du ikke vil ha alle? Litt usikker på hvor mange de er, da de surrer rundt i karet med baenschi yngler. Your word is my pasion..... Speak up man.....
Du er fantastisk Leif! Ikke se bort ifra at jeg kan gjøre igjen med tiden he he he. Har av en eller annen grunn ikke tenkt til å anskaffe meg Ap. cf. borellii eller Ap. cacatuoides... Vet ikke hvorfor, men det har vel med alternativene å gjøre regner jeg med. Det er så mange fantastiske Apistoer, at jeg mellom oss to (og resten av verden), strengt tatt har plass til 4 store kar til nede i kjellern . Det er der 222literane dine kommer inn he he he. Nei, det er der jeg har tenkt å ha en sofa, men ser muligheten for å si det sånn. Det er en vegg som er ca 170 lang. Det ville blitt 80x50+høydex4... dvs ca 4stk 160litere. Eller kanskje...

Don't give in to the dark side, Simen. Let go. Anger leads to the dark side...

Ellers tar jeg gjerne vann over hodet for å si det sånn
Ehh... her er forresten de to soffakrok-bildene som er lagt ut. Har kommet litt lengre der, men soffan ligger og slapper av i vater enda for å si det sånn.
Da er dagens første økt gjennomført, dekkglassene til akvariene er tilpasset og på plass. Neste økt blir liming av glasslister for klargjøring til et hmf-filter til kar nr.5...
S i m e n
Da er dagens første økt gjennomført, dekkglassene til akvariene er tilpasset og på plass. Neste økt blir liming av glasslister for klargjøring til et hmf-filter til kar nr.5...




Dette innlegget var til inspirasjon. Nå skal jeg ut i garasjen å kappe til dekkglass til 222L som står klar i kjellern. Ettersom karet er delt i to, blir vel dekkglasset det også. Har ikke veldig mye stort av glassplater akkurat nå, men har et ganske stort "flak" av 3mm stående. Det får holde. Til å slipe kanter bruker jeg vanlig sandpapir. Ikke bestandig det er nødvendig med slipestein....

Ha en flott dag Simen
Nye apistogramma i hus!!!
Endelig fikk 222litern sine innbyggere!!! Apistogramma baenschi, en hunn og en hann, ble introdusert for sitt nye habitat av en stolt far
Og samme tid, ett annet sted... rett ved siden av Apistogramma baenschi, sto 152literen - med sine nye innbyggere. Apistogramma rubrolineata .

For en dag!!!
Håper på flere bilder når dem alle har funnet roen. GRATTISS Simen. Vet akkurat hvordan du har det nå. Har du vært hos Tom i dag?

Da er det bare å vente på små tasser da....
Var innom Tom i ettermiddag, han hadde heldigvis 1.mai-åpent

Bilder kommer når de har gjort seg akvarievarme Leif. Spesiellt Apistogramma rubrolineata var sky, mens Apistogramma baenschi ble fortere husvarm. Hannene i begge karene spiller litt mere hard to get he he he
Det er sjeldent at jeg skriver i tråder at noen fortjener noe Simen. Men dette har du virkelig jobbet for. Rommet, reolen, karene og forholdene i karene dine. Mener av hele mitt apistohjerte at dette er noe du virkelig fortjener.

Jeg vet med sikkerhet at fiskene vil få en ypperlig pleie og omtanke, samtidig som du vil gjøre store fremskritt ettersom du får kunnskap og erfaring.

Får jumpe i dusjen og gjøre meg klar for senga etterhvert. Etter noen dager fri er det litt godt å komme seg tilbake på jobb. Ettersom jeg var i avisa i Drammens tidene både lørdag og mandag får jeg nok høre det. Slik er det å være klubbleder på et bryggeri Simen

Jeg gleder meg MED deg....
Dette var veldig hyggelige ord Leif, og det varmer et Apistoianer-hjerte!!! Jeg hviler ikke på laubærene, men driver det videre framover he he he.
I dag ble limingen av hmf-filter ferdig. Gårsdagen gikk plutselig til noe annet Og jeg er igang med tapping av innkjørt akvarievann fra 325litern oppe. Det betyr at akvarie nr.4 er i startfasen... blir ikke flere Apistogrammaer før ting er ferdig he he he. Når èn først har startet må det bare bli ferdig. Gleder meg ikke akkurat til bæringen. Men blod på tann...
Akvarie nr.4, det første i 2.etg i reolen. Rota er av den gigantiske sorten, og det er pinadumeg hmf-filteret også. Hadde det vært rekti, skulle rota stå foran det blå monsteret!

Mangler fortsatt powerheads'ene fra webzoo, før det blir skikkelig greie på det. Nå går det en Boyu 1400l/t... Filtergøgga får vente til minijet'n har kommet.
Utrolig flotte kar Simen, og ja.... en kan vel kalle rota der gigantisk. Etterhvert som apistoene yngler har du kanskje behov for yngelkar? Skulle tro det var plass til noen helt i bunn? Hva er avstand mellom støttene i bunn? Skal jeg gjette ca 65cm?....

Vil da evnt ha plass til 54L som er 60x30. Ikke mye nyttsom har skjedd her, men har fått fyldt opp 128L for å se om den er tett. Det ser slik ut og lar det likevel stå til i morgen.

Tenkte å vaske den andre 222L i morgen og i løpet av uken/helgen få satt inn ei ny side i den, slik at den kan settes inn i reolen i kjellern.

Nyklekket cory yngel piler rundt i karet sitt og får smilet til å neste gå rundt

Stå på videre Simen
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap