Apistogrammet (side 45)

fiskene er karantene klare til fredag hvis du vill hente di da , ellers sier du bare fra når det passer
vi har også tatt inn masse nye varer fra eldorado så masse bra produkter inne nå
å hyggelige priser som alltid til snille gutter å jenter
Det er helt suverent Thomas! Setter virkelig pris på at du holder meg oppdatert og følger opp

Da blir det Rasbora brigittae som siste dither-fish inn. Da blir det ca 3-4 kar med dither-fish, som er tiltenkt kar med Apistogramma-par. Med boliger på 160-222liter pr par, bør det være plass til et par tetraer også. Nice! N. marginatus går fortsatt i egen 160-liter i påvente av en ommøbleringsgreie. Gru-gleder meg...

Apistogramma rubrolineata (Puerto Maldonado):

Hua lite interessert i å bli foreviget...

[External Image]

mens hannen holder reviret i hevd.

[External Image]


Herr og fru A. rubrolineata lurer på hva i all verden fotografen driver med!?!! Hua viser til og med bust mot fotografen he he he... Ja ja. I dag har du fått fred

[External Image]
Da kom den ene 160liter'n på døra. Utrulig hyggelig av Robert, som også tok seg en titt i Apisto-rommet. Oppdaget liksågodt yngler hos både Ap. panduro og Ap. rositae i samme slengen. Har i tillegg yngler hos Ap. cf. huascar og hos Ap. sp. "Winkelfleck" dark form... og jeg som ikke er klar med artemia-klekkinga, æsj!

Da har det kommet nye bilder på forsiden til tomc.no. Tre vakre Apistogramma har forlatt plassen til tre nye skjønnheter!
Apistogramma sp. "Winkelfleck" dark form...

Hannen er en skikkelig solid kar, hua har ingen ting å stille opp med. Ja, det vil si hvis han holder på passe avstand fra yngelen - eller tar hintet! Det klarte han ikke her, og hua var over han som en ilter veps he he he. Helt fantastiske foreldre-egenskaper fra denne hua... ikke alltid det holder med tre ganger størrelsen.
En engel kom dalene ned til mine Apistoers habitateri går, med en batch med nyklekt artemia - og utstyr til å kjøre på videre... Yeah!!!!! Det betyr masse deilig nyklekt artemia i små struttende Apistogramma-mager. To ganger i går, og snart to ganger idag. Det er så enkelt og genialt at det er helt rått 8)

Ellers så kom det en ny fiskeliste hos Askakvazoo as igår! Nytt navn? Hmmm. Uansett ser jeg mine Rasbora brigittae er der, og en spennende Inpaichthys kerri som med tiden kanskje på prøves ut... men først får jeg se å komme meg innover å skaffe meg litt artemia-klekker-deler. Pri1!

Jeg var også en liten tur innom Larvik akvarieklubb igår. Hyggelige folk som virkelig har stått på i det nye lokalet. Gleder meg til å komme innom flere ganger!!!

Vet du om nijsseniene er VF Simen? Ser at det står viejita der også, noe som er godt kjent, iallefall i apistomiljøet er direkte feil. Dette er macmasteri. Mange butikker selger disse som viejita og ser det samme på utenlandske forum.

Viejita er ikke tatt ut fra naturen på veldig mange år, og den eneste kjente som finnes pr dags dato, er den som er avbildet på tomc.no

Om nijsseniene er VF kunne jeg tenke meg dem igjen. Om ikke VF så iallefall F1.

Finn-Erik Helberg
Da får du ta med meg en tur?


Jes 8)
LOFFA
Vet du om nijsseniene er VF Simen? Ser at det står viejita der også, noe som er godt kjent, iallefall i apistomiljøet er direkte feil. Dette er macmasteri. Mange butikker selger disse som viejita og ser det samme på utenlandske forum. Viejita er ikke tatt ut fra naturen på veldig mange år, og den eneste kjente som finnes pr dags dato, er den som er avbildet på tomc.no Om nijsseniene er VF kunne jeg tenke meg dem igjen. Om ikke VF så iallefall F1.


Regner med de hadde merket av dette på fiske-lista, men kan sjekke det i neste korsvei... Sendte deg en PM ang. lyset!
Apistogramma cf. huascar - yngel med magan full av deilig artemia





Apistogramma panduro - yngel med magan full av deilig artemia... også

Apistogramma rositae (Rio Santiago-vassdraget)

Herr... fru och barnen. Jajaminsan!
Apistogramma viejita... elsker denne tråden her
Rasbora brigittae
rasboraene er holdt av til deg simen ,passer på di myggene for deg
bare si fra når du er klar for å hente så for du en simen spesial pris
Det er rødflotte mygger Thomas he he he! Skal bli artig med noen små røde malariastikkende mygg i karet he he he. Loffa lurte forøvrig på om det var Apistogramma nissjeni VF du hadde tatt inn? Og så var det meg... har dere fått nytt navn? Gleder meg til å komme inn å se hos deg... Way to long now 8)
"Viejitaen" som er avbildet fraviker noe på bildet Tom har på siden sin. Litt vanskelig å se bak finnen om denne har den sorte "plomma" på magen som er kjennetegnet (blant annet) på viejita. Ser siste innlegget der var skrevet i går.

Hadde vært gøy om Tom hadde kommet inn der og lagt igjen noen ord. Likevel, enn så lenge velger jeg å stå på det Tom mange ganger tidligere har skrevet.....
Hmmm... da snakker vi om bildene du la ut, som du lurer på hva er? Og hva ble sagt at de var? Eller er jeg på bærtur, eller dypt vann som vi sier her... A. Viejita'n ja. Synes regani har gjort en herlig jobb med å redigere bildet med noen fargeklatter som ikke ligner grisen he he he
S i m e n
Hmmm... da snakker vi om bildene du la ut, som du lurer på hva er? Og hva ble sagt at de var? Eller er jeg på bærtur, eller dypt vann som vi sier her...



Du er dypere... druknet lol. Nei snakket om viejitaene og tråden du linket til. Schwarzkehlene vet jeg nok om, hehe. Har ikke fått noen tips om hva den hua mi kunne være enda =)

Akvazoo er nok et lettere navn å huske ja, og har nok byttet?
Apistogramma nissjeni er fra en lerandør som det ikke er nevnt noe om vf , men di er meget fine ja nå er askakvazoo as firmanavnet , vestlihobbyogfritid å oss selv som er slått oss sammen til et firma .
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap