Apistogrammet (side 62)

Har bare brukt mobilen i det siste, for enkelhetens skyld. Må nok rett og slett til med både svamp, klut og nal - før det blir noen pulitzer-knips igjen . Gleder meg helt klart å utvikle den delen av hobbyen. Ingenting som et skikkelig "kodak-moment", Nikon-øyeblikk, apple-blikk eller kænon-skudd hahaha
Foto er en fin del av denne hobbyen, så ta fram speilrefleksen og knips Simen
Er straks med i speilrefleks klubben jeg også =) ettersom jeg i evigheter kun har hatt små pocket kameraer har jeg bestemt meg for å innvestere i et godt kamera. 4000-4500 blir lagt i et nytt kamera neste uke. Canon eos 600D. Håper det da blir litt sving på bilde kvaliteten fremover
Ser allerede at du har kommet med flere gode bilder, så jeg trudde at du allerede du var igang! Hvor skal det da ende

Her er iallfall no' speilrefleksfritt fra pædden! Apistogramma bitaeniata "Shushupe", hannen og hua i rekkefølge.
Nice

Da er det bare å se til at du får noe yngel på herligheten slik at du får spredt dem rundt til andre apistoianere
Ingenting hadde vært mer gledelig RHD

Kveldens innsats: tømming av en 160liter, og på'n igjen. Nytt oppsett med ny filtervegg. Rikelig med beiteplass for Apisto-yngel.
Litt mer oversiktlig idag...
1. Oversiktsbilde
2. Venstre side
3. Høyre side...
Jeg har lagt inn tre lag med røtter i høyden, for å skape flere synsbrudd og gjemmeplasser... uten bruk av planter. Ja, sett bort fra javamosen. Det blir sannsynligvis det nye hjemmet til A. sp. "Winkelfleck" dark form.
LOFFA
Er straks med i speilrefleks klubben jeg også =) ettersom jeg i evigheter kun har hatt små pocket kameraer har jeg bestemt meg for å innvestere i et godt kamera. 4000-4500 blir lagt i et nytt kamera neste uke. Canon eos 600D. Håper det da blir litt sving på bilde kvaliteten fremover


har kameraet, men syns ikke den er god på nærbilder,vurder å kjøpe ny linse, men må si ærlig at jeg ikke har satt meg ordentlig inn i fotoprosjektet ennå... men CANON bra kamera spesielt på landskap
Wilairot
[QUOTE=LOFFA]Er straks med i speilrefleks klubben jeg også =) ettersom jeg i evigheter kun har hatt små pocket kameraer har jeg bestemt meg for å innvestere i et godt kamera. 4000-4500 blir lagt i et nytt kamera neste uke. Canon eos 600D. Håper det da blir litt sving på bilde kvaliteten fremover


har kameraet, men syns ikke den er god på nærbilder,vurder å kjøpe ny linse, men må si ærlig at jeg ikke har satt meg ordentlig inn i fotoprosjektet ennå... men CANON bra kamera spesielt på landskap



Har forklart "fiskefolket" at det jeg hovedsaklig vil forbedre er nær bilder av yngler og veldig mange anbefaler dette. Du er faktisk den første jeg ser sier ikke er helt fornøyd. Jeg skal handle denne uken, så har ikke 100% bestemt meg. Det er fortsatt tid til å snu.
[External Image]
Beklager å kuppe tråden Simen men jeg må bare vise Loffa at EOS'en fungerer fint til nærbilder av apistoyngel, dette er tatt med mitt gamle EOS400 med standardlinse EF 18/55

[External Image]
beklager, da er det bare vistnok bare meg som ikke kan kameraet, som jeg nevnte har ikke satt meg orendtlig inn i det. prøvde å ta bilde av kirsebær den vil ikke ta bildene så nær karet, dette er da uten photo shop, kona kom nettop innom, og sa at jeg faktisk fikk til greie bilder, så rekene med eggene veldig tydlig... hmmm må undersøke dette litt mer, beklager hvis jeg skremte deg LOFFA... men kameraet er utgått, har bror som jobber hos elkjøp, fikk den veldig rimelig i forbindelse med lansering de hadde dette var for 2 år siden.. kameraet er bra, vi har alltid med oss eos'n nå vi er på tur så folkens, ikke misforstå meg, er super fornøyd, bare amatør når det gjelder nærbilder....
rita, har du brukt photoshop på bildene??

her er noen bilder med ustødig hånd av en amatør
her er noen til... hadde sikkert blitt bedre hvis jeg kunne photoshop, og kanskje invistere stativ til eos'n??!! men jeg er kanskje litt pirkete
Ble vel egentlig ikke skremt da flere har lagt inn bilder i profilen min på FB med samme kamera (eos 600D) Om denne er utgått er det iallefall mange som fortsatt selger 600D, blant annet netonnet hvor jeg ser de har samme pris som Japan Photo.

Nevnte vel at det er yngler jeg vil ha gode bilder av og når jeg nå i kveld knipser i vei en av mine apistogramma sp Xingu frøkner ute med sine søte små for første gang er det slike minner jeg gjerne vil ha, men som blir værende kun et par dager på maskinen før jeg sletter dem. Ergelig som tusan
Simen, jeg må jo ha med et bilde av drømme dama våres også =)
Er fortsatt mange yngler og selv om de er en vilter ungeflokk spredd utover et stort område ser det ut som hun har kontroll.

Hannen har begynt å ta fars rollen litt for seriøst og det minste paret må jeg nok flytte ut av 160L til et annet kar. Tror ellers de blir tatt livet av. Hannen er på konstant jakt etter dem. Se og nyt min venn =)
godt å høre må sette meg mer inn i dette ser jeg...
har lest litt under fotografiog bilderedigering.. må nok bruker mer tid på dette..

men som nevnt svært fornøyd med eos600D kanskje vaske karet godt før jeg begynner å knipse igjen.. og stativ hjelper vel en del og, de kan da ikke koste allverden
Wilairot
godt å høre:) må sette meg mer inn i dette ser jeg... har lest litt under fotografiog bilderedigering.. må nok bruker mer tid på dette.. men som nevnt svært fornøyd med eos600D :):) kanskje vaske karet godt før jeg begynner å knipse igjen.. og stativ hjelper vel en del og, de kan da ikke koste allverden:)



http://www.netonnet.no/art/foto-og-video/tilbehor/stativ/speilrefleks/Andersson-CAT20/173746.7005/


Lenke til stativ (399.-)
Bare artig med foto-diskusjoner og innlegg på tråden Rita! Og flott fisk haru tatt bildet av også

Wilairot: Jeg fikk vært på foto-workshop på Larvik akvarieklubb for noen uker tilbake. Lærte mer om kamera på et par timer, en årevis i forkant. Så hvis du er knyttet opp imot en akvarieklubb, så er jo det noe foreslå...

Loffa, det er i sannhet en av de flotte damene i våre liv... Dessverre har jeg ingen slik kvinne i livet mitt nå. Men jeg satser på å komme ditt igjen!!!

I Apistogramma atahualpa-karet har hannen og hua finni ut av det. Hannen må vise seg fram i ny og ne ovenfor hua. Hua på sin side må vise Nannostomus marginatus at hu er nr.2 på rangstigen. I karet er det både dekkglass og et tett lag med flyteplanter. Men det var ikke nok for en liten Nanno som ble funnet på gulvet idag. Regner med en unnamanøver fra Apisto-hua var årsaken til den luftige turen...
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Erik Christensen
Reklame for plussmedlemskap