Helglass på porsabord

mulig spørsmålet er dumt men: kan jeg sette helglass-karet jeg hentet rett på porsastativet? gamlekaret hadde alu.kanter som lå ann på mot reolen, så kom jeg til å tenke på om det funker like herlig med helglass eller om det bør ha anlegg på hele flata? .... i såfall sparer jeg meg for litt jobb med å lage understell når det skal bygges inn i veggen...
Inaktiv bruker
Personlig vil jeg tro at det skal gå bra (uten garanti) så lenge det er kontakt på alle hjørnene og at det står i vater. Ramme akvarium står jo på samme måten, men for sikkerhetsskyld kunne man jo hatt ei plate under.
Tanken slo meg også å skjære til ei gulvsponplate å legge under.. Har gammelt skjevt hus derfor er det gull verdt å kunne ha justerbare beina på porsa
Inaktiv bruker
Så lenge det tåler vann uten at det bungler seg om det blir vannsøl på den. :P
Plussmedlem
Jeg har en reol med helglassakvarier, og der har jeg en såkalt MDF-plate under akvariene (pluss en skumgummi-matte).

Det bør gå bra å ha helglassakvariet rett på, også, men jeg tror det er lurt å gjøre det helt sikkert mens du først skal gjøre det Tenk hvis noe skulle skje...

Til slutt et dårlig bilde med hvordan det er fra akvariet til porsarøret her i reolen min.

[External Image]
Eg har også en slik plate med underlag som Anders viser, men reolene våre kommer jo da fra samme sted

På andre helglassreoler bruker eg dette.
takk for svar! da tror jeg at jeg har planen klar for påsken... det blir en fuktig påske dette året også men denne gang fuktig i form av ferksvann og innbygging i vegg, da ski og afterski er lagt på hylla for sesongen
hmm intressant.. funderte først på å bruke leca også men de er bare 50cm lange vettu og karet mitt er 60..... den siste 10cmkan selvfølgelig løses med en 2"4" ramme ved siden men er redd for skjev belastning... vi får se...har en uke og litt til med ferie så noe må det være å få gjort..
Eller så har biltema benkeplater til en kurrant pris
Tilfeldig bekjentskap
© Steffen Günther
Reklame for plussmedlemskap