- Hjem
- Forum
- Snegler/skalldyr
- Rekekar!
Rekekar!
Postet 31.03.12 kl 22:27
Postet 01.04.12 kl 08:34
Jeg bruker en liten AquaEl fanfilter, tror den heter Mikro. Det er en veldig liten innvendig pumpe, og den har filter du kan bytte ut med noe reke-sikkert.. min pumpe er lydløs og stabil.. det eneste er at sugekoppene kan med tiden bli litt dårlige, men man får kjøpt (har sett på en dansk nettside ihvertfall) nye sugekopper og også andre løsninger til bakpartiet på pumpa, ihvertfall en som er magnetisk!
På denne pumpa kan du stille inn kraften og du kan rotere utblåset til sides, samt at det kommer med en sånn ekstra "tapp" som kan skyve vannet til hvilken sides du snur den.
På denne pumpa kan du stille inn kraften og du kan rotere utblåset til sides, samt at det kommer med en sånn ekstra "tapp" som kan skyve vannet til hvilken sides du snur den.
Postet 01.04.12 kl 12:04
Jeg har brukt alt fra Eheim Aquaball, HMF og luftdrevne filter. Vi har satt nylig satt opp en rekereol på 12 stk kar som alle kjører luftdrevne filter. Dette fungerer utmerket og kjøper du de store klossene får du en enorm kapasitet. Du slipper også mye sirkulasjon i vannet. Driver og setter opp et nytt RedBee kar og det blir med HMF løsning - rett og slett fordi det var hva jeg hadde tilgjengelig av utstyr...
Disse er kjøpt på eBay, du får tilsvarende, men litt mindre, enda rimeligere fra DealExtreme.
Disse er kjøpt på eBay, du får tilsvarende, men litt mindre, enda rimeligere fra DealExtreme.
Postet 01.04.12 kl 14:14
Postet 01.04.12 kl 14:15
75l hver – tror jeg de er....
Så langt er bare fire av karene fylt med reker, tre med Sakurareker og et med røde Rilireker. Får på plass en fin gjeng RedBee gjeng om noen uker…men det er greit å ha litt plass til rekene når de formerer seg så vi planlegger fire arter i denne reolen slik at hvert art for tre kar for seg selv...
Så langt er bare fire av karene fylt med reker, tre med Sakurareker og et med røde Rilireker. Får på plass en fin gjeng RedBee gjeng om noen uker…men det er greit å ha litt plass til rekene når de formerer seg så vi planlegger fire arter i denne reolen slik at hvert art for tre kar for seg selv...
Postet 01.04.12 kl 15:22