Hei!

Inaktiv bruker
Jeg er en nybegynner og håper på hjelp om jeg spør.
Her er et lite spørsmål:
Hvis en malle (vet ikke åssen type) ca. 5-7 cm, kan den bli spist opp av andre kamerater i akvariet?
Hei, og velkommen hit

ang. spørsmåle ditt, så ja, en malle på 6-7cm kan lett bli spist av akvariekamerater, men da kun av ganske store fisker.
Nå finnes det jo ufattelig mange typer maller, i alle størrelser og fasonger. Og mange maller har forsvars-system som hindrer andre dyr i å spise dem. De fleste har pigger som de kan forsvare seg med, og mange kan låse brystfinner og ryggfinner mens de er ute, slik at en eventuell fugl eller fisk ikke klarer å svelge de. Men likevell, en stor fisk kan nok klare å spise en liten malle. Men legg merke til at de fleste fisker spiser på fisk som allerede er døde. Så man må være obs på å ikke missforstå å tro at en fisk har drept en annen hvis man ser den spise på en død fisk.

Men det kan komme mye ann på hva slags malle det dreier seg om. Er det L-malle/sugemalle? slik som henger på glasset etter munnen?

Kan jeg spørre hvorfor du lurer på dette? Har du ei malle du er redd for skal bli spist? eller misstenker du at det allerede er blitt spist?
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap