Reker og innvendig filter

Vurderer å anskaffe en 60 liter til rekekar. Men med innvendig filter, hvordan får man dette rekesikkert? Eier null teknisk innsikt... Vil tro med, feks en eheim innvendig så vil rekene fort forsvinne inn både her og der.

Svampfilter og DIY hjørnefilter av blåfiltermatte er helt rekesikre. De nye Eheim Biopower virker greie, men er kanskje ikke yngelsikre?!
Eheim Biopower går fint å bruke i rekekar på lav styrke, du får også veldig god kapasitet i disse. Har brukt disse i egne rekekar og har vært fornøyd med disse.

Luftdrevne filter er nok det beste for reker da de skaper mindre bevegelse i vannet, men da må du finne deg en luftpumpe som støyer lite - vil da abefale Schego sine.
Plussmedlem
Jeg bruker Eheim-filteret som er litt eldre enn Biopower i noen av akvariene mine; Eheim Aquaball. I alle disse akvariene har jeg kirsebærreker, og det skal jeg si; jeg har ihvertfall aldri funnet en eneste reke i disse!
Det er massevis av reker som sitter og plukker på disse, for det er masse godsaker i et innkjørt filter med masse guffe Men ikke noen reker, hverken yngel eller voksne har blitt sittende fast, det er sikkert.

Jeg regner med at det nyere Eheim Biopower er omtrent det samme, egentlig.

Også har vi jo HMF-filter som Janne har nevnt... helt sikkert, og en skikkelig koseplass for rekene, da de finner masse å spise på der.
Tusen takk for gode svar Blir nok et rekekar om ikke altfor lenge håper jeg. God påske til dere alle! =)
Tilfeldig bekjentskap
© Holger Lockertsen
Reklame for plussmedlemskap