Kurv ciklide spørsmål?

Heisann.


Viser hær bilde av mine to kurvciklider.
Kan noen med et øvet øye fortelle meg kjønn?!
En på butikken mente den blå er jente men jeg mener hann i å med de utstrekte finnene. Å den gule er kjøpt som hann å det syns jeg gir mening.
Takknemlig for svar.

Hilsen Trine.
Se etter om en av dem får en liten pukkel i panna, da har du funnet hannen. Dine så store nok ut til å kunne ha fått dette
Alle mine kurv ciklider er av den gule du har, men går under rød kurv ciklide. Den blå ser ut som den som bare går under navnet kurvciklide. Ikkje samme fisk med andre ord. Har seks stk. rød kurv av begge kjønn, og alle er heilt like.
Begge ser ut som hanner. Hoene sine finner strekker seg ikkje heilt forbi halefinnen sånn som hos hannen.
Kurvciklide
Takk for svaret!

Jeg syns også det ser sånn ut, var bare ikke sikker
2 nye kurvciklider
Fikk tak i 2 nye som jeg mener er jenter, finnene er ikke så ut-strekkt på disse 2,
jeg tar gjerne i mot råd og svar på om jeg har gjort rett.

Hilsen Trine.
Jeg kjøpte oss 3 kurv ciklider, de var ikke så store, mente det var en av de som var hanner. Etter de begynte vokse til, så vi her var det nok flere hanner, ente opp med kjøp av en til, som vi trodde garantert var en hunne. Resultatet er som vi ser, alle 4 er hanner. Utrolig vanskelig synes jeg å kunne se før de har vokst noe til. men pytt pytt så slipper vi noe yngel her
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap