Levende mygglarver på boks?

Nå satt jeg her om dagen å kikket på forskjellige Nrk programmer, og kom litt innom sportsfiske serier. Der brukte de levende røde mygglarver som kunne kjøpes hos de fleste sports-fiske forretninger.
Og da lurte jeg på, kan jeg kjøpe en boks med levende mygglarver og bruke som for til fiskene mine? Eller er slike mygglarver "behandlet" med noe? De hadde flere forskjellige typer av mygglarver og maggot. Kan maggot brukes?

Skal ikke brukes som hovedfor, men heller som en levende snacks.
Takk for svar
Plussmedlem
Aldri vært borti de mygglarvene, men foret mye med maggot. Proteinbombe som fiskene etter litt tilvenning elsker. Hadde blant annet sølvhai som jeg foret med dette og de ble jeg "beskyldt" for å gi steroider... :-p
Så det er altså helt trygt å bruke slikt som for?
Tror mange av rov-fiskene mine vil sette stor pris på proteinbomber, så isåfall skal jeg iallefall kjøpe maggot. Skal kikke etter mygglarvene, og lese på boksen om de er behandlet med noe, hvis ikke så prøver jeg med dem også
Plussmedlem
Foret diverse fisk med de over lengre perioder, og opplevde aldri noen problemer med det. Bare pass på at alt blir spist opp med en gang og ikke blir liggende på bunnen og dø og råtne....
Jeg brukte kun den hvite maggoten.
Så bra! gleder meg virkelig til å prøve dette, og se fiskene "fange" maten sin.
Har allerede gitt rogn fra kokte reker, og det var fest i karet hver gang, så håper jo at det kanskje blir enda mer fest med levende for. Kanskje det trigger instinkter som gir meg mulighet til å se en naturlig jaktadferd? *Håper*

Tusen takk for svar
Fås kjøpt levende mygg, daphnier osv i dyrebutikken også. Iallefall er det flere butikker i Vestfold som selger dette. Selv har jeg handla dette flere ganger, og som med alt levende fòr så våkner jaktinstinktet i fisken tvert :P
Har ikke sett levendefor i noen av dyrebutikkene her, men skal jammen spørre neste gang jeg er det
Tilfeldig bekjentskap
© Leif E. Johansen
Reklame for plussmedlemskap