Trykkfall over ekstern co2 reaktor

Fasinert av Geir sin eksterne CO2 reaktor løsning: Fantastisk å se din CO2 løsning, med ekstern reaktor. Jeg har nesten nøyaktig samme oppsett, men sliter med de samme tingene. Hvorfor så tynne slanger inn og ut? Har også en egen E-heim pumpe til dette som går til CO2 reaktor VIA en UV-filtrering. Men, jeg opplever såpass stor trykkfall at jeg IKKE får opp noen flow, og kontinuerlig bråk fra impelleren. Har forsøkt alt for å få ut luften. Samtidig blir det nesten umulig å få co2 tilførselen stabil, den kommer ikke igang igjen etter at tidsklokken har slått ut magnetventilen mens det har vært "natt".

Skal nå forsøke å hyve ut Eheim, og forsøke med en KRAFTIG vanlig sirkulasjonspumpe. Ulempen er at den har en gigantisk slange diameter som da må strupes helt ned til 9/12 dimensjonen som er pår reaktoren. Før det renner ut igjen i akvariet, men hvis jeg la den gå via E-heim filteret som beskrevet ovenfor er det virkelig nesten ingenting som renner ut... Hele problemet forsvinner med en gang jeg hyver av co2 reaktoren, hvis jeg tar vekk slangen i forkant for reaktoren, er det både trykk og flyt...

I det store og hele virker disse komponentene lite gjennomtenkt og ikke godt tilrettelagt. Jeg håper jeg skal få det til nå, men hvis noen har noen tips til meg setter jeg veldig pris på det...

MVH Erik
Erik,
Spennende og se løsningen din. Håper du får noen gode svar, for dette lurer jeg også på

Jeg har satt inn uv-filter etter eheim filteret, og har også problemer med trykkfall.
Får heller ikke renset partiklene sommflyter rundt i karet bort.

Tilfeldig bekjentskap
© Magnus Nødland
Reklame for plussmedlemskap