- Hjem
- Forum
- Snegler/skalldyr
- Hva er dette.
Hva er dette.
Postet 11.04.12 kl 19:16
Inaktiv bruker
Vanlig skivesnegle, også kalt pestsnegle.
Postet 11.04.12 kl 19:22
Postet 11.04.12 kl 20:18
Postet 11.04.12 kl 20:23
Postet 11.04.12 kl 20:33
For meg ser det mer ut som skivesnegle enn posthornsnegle, litt pga hvordan skallet ser ut og litt pga størrelsen, men jeg antar at den vil bli større med tid.
Er dette noe jeg vil ha i akvariet mitt? Jeg tok den ene jeg fant oppi en liten boks med litt vann til jeg er sikker på om jeg vil ha den i akvariet. Kallenavnet "pestsnegle" får det til å høres ut som noe jeg ikke vil ha.
Jeg har fjerne planer om å skaffe noen sebrabotiaer, men er ikke bestemt enda da sandsnegler visstnok er veldig nyttige i akvarier med sand og grus.
Er dette noe jeg vil ha i akvariet mitt? Jeg tok den ene jeg fant oppi en liten boks med litt vann til jeg er sikker på om jeg vil ha den i akvariet. Kallenavnet "pestsnegle" får det til å høres ut som noe jeg ikke vil ha.
Jeg har fjerne planer om å skaffe noen sebrabotiaer, men er ikke bestemt enda da sandsnegler visstnok er veldig nyttige i akvarier med sand og grus.
Postet 11.04.12 kl 20:57
Det er en vanlig skive snegle ja som det blir nevnt. De er ikke farlige selv om de blir kalt pestsnegler. De er med på og spise opp overflødig fôr i akvariet, og er nyttige små renholdsarbeidere.
Problemet med dem er at de fort kan bli ganske mange, men det er heller ikke noe problem. Blir de for mange kan du bare ta ut de du ser eller knuse dem mot glasset, da blir de ekstra snacks til fiskene.
Snegler er jo endel av livet i vannet, så det gjør jo akvariet mer naturlig. Jeg ville beholdt den og heller fjernet de om de blir for mange.
Problemet med dem er at de fort kan bli ganske mange, men det er heller ikke noe problem. Blir de for mange kan du bare ta ut de du ser eller knuse dem mot glasset, da blir de ekstra snacks til fiskene.
Snegler er jo endel av livet i vannet, så det gjør jo akvariet mer naturlig. Jeg ville beholdt den og heller fjernet de om de blir for mange.
Postet 12.04.12 kl 10:54
Postet 12.04.12 kl 14:33
Postet 12.04.12 kl 15:06
Postet 12.04.12 kl 15:21
Postet 12.04.12 kl 17:48
Endret: 12.04.12 kl 17:48