Co2 anlegg, ada pollen glass etc.

Hei
Nå vet jeg ikke helt om dette er stedet for å spørre om CO2, men men.
Jeg skal starte opp ett nytt akarium - Akvastabil Effect-Line Mark II 360l,
og trenger litt hjelp når det kommer til CO2 anlegg.
For å si det rett ut, jeg har ikke peiling på dette
Har lest litt rundt om feks. ADA Pollen Glass, noe som..tja.. er ganske dyrt men fungerer sikkert topp. Så også noen nevne Dupla S reaktor.
Ja, jeg vet ikke helt hva som er best.
All hjelp er velkommen!
Jeg har selv dupla i ett 1000liter kar, eneste reaktoren jeg fant som klarer så store kar. Fungerer helt supert, kommer aldri en Co2 boble i karret da den løser 100% av gassen selv i de mengdene jeg trenger i temperaturer mellom 28-30C.

Den andre du viser til har jeg ingen erfaring med.
Takk for raskts svar Glenn
Hva er det jeg trenger til dette? Alt av utstyr.
Co2 flaske, helst en magnet ventil, Co2 slanger og pH kontroller. Diverse måleutstyr og tilsettninger for å øke kH.
Finnes det noen enkle CO2 set? Med alt jeg trenger.
Ja, det finnes mange sett, men om det står på økonomien synes jeg ofte det blir billigere å kjøpe løse komponenter på ebay. Co2 i norge er uansett mange ganger prisen av utlandet, uansett om det er ferdige sett eller løse komponenter.

Til min 1000liter fikk jeg komplett helautomaisk Co2 med pH kontroll til rundt 4-5000,- det er langt under halv pris i norge. Til karret ditt ville jeg tro du kommer unna med rund 2-3000,- for ett komplett sett.

Sett i norge til karret ditt vil jeg tro starter på rundt 4-5000, og er da uten automatisk pH kontroller, som i norge alene koster 4-6000,-

Hvis jeg kjøper en Dupla S reaktor, hvordan fungerer den?
Altså, hvor kommer gassen ut? :P
Skal den kobles på pumpen?
Noen som kan anbefale en god pH kontroller?
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap