Dverggurami

Hei!

Jeg har kjøpt to stk dverggurami, det skal være en hann og en hunn ifølge dyrebutikken, men jeg syns det ser ut som to hanner. Kan noen hjelpe meg?
Driver de og slåss...eller er de såpass nye at de ikke har falt til ro enda ? Jeg sliter med å se forskjell på dem selv, men slik jeg har forstått det skal altså guttenes ryggfinne slutte i en "spiss" mens damenes er mer avrundet...

Den ene (delvis fargede) ser litt ut som en av mine damer...men begge har topp-finnen som slutter i en "spiss". Slik jeg ser på dette så KAN det være du har en gutt og en jente...kanskje (forhåpentligvis) får du et bedre svar litt senere
Damer
[External Image]
[External Image]
[External Image]

Gutter
[External Image]
[External Image]
He he, skal ikke være lett gitt. De flyttet inn i akvariet i går, så er jo relativt ferske.
Den som er mest farget (bilde 1) har begynt å lage skumrede i dag, og den andre holder seg mest i bunnsjiktet av akvariet.

De blå dine var veldig fine
Er denne jeg sliter mest med å bestemme kjønnet på...
Hann
Det er veldig mye som tyder på at du har to hanner.
I følge det jeg har lært så finnes det ikke røde hunner. med det finnes blå hunner som det nederste gutte bildet lengre oppe i tråden.

Så du har nok to hanner. En standar utgave og en rød sunset? utgave.
Oi da. Der jeg kjøpte de hadde de bare røde (forskjellige nyanser) dverggurami, så er jo litt rart hvis alle de er hanner :S
Men da får jeg se om jeg kan finne ei dame i en annen dyrebutikk, vil helst ha ett par
Det er ganske stor forskjell på fasongen mellom kjønnene, og jeg tror som de andre at du har to hanner...

Hannene ser på en måte ut som et rektangel, mens hunnene er mer som en ligende ruter. Litt merkelig forklart da men.
Skal nedover til dyrebutikken om noen dager, får spørre om jeg kan bytte inn den ene i en hann da. Ellers så krangler de ikke eller noe, så får evt se hvordan det går Veldig fine er de uansett
Tilfeldig bekjentskap
© Sølvi Gullaksen
Reklame for plussmedlemskap