- Hjem
- Forum
- Maller - L-maller/sugemaller
- Hei! kan noen hjelpe?
Hei! kan noen hjelpe?
Postet 12.04.12 kl 15:16
Postet 12.04.12 kl 15:25
Endret: 12.04.12 kl 15:27
Nå har jeg sett gjennom bildene i basen, og jeg synes kanskje L095 kunne ligne litt, men ikke ta dette for god fisk, da jeg kun gjetter nå.
http://akvaforum.no/profile.cfm?id=3942&tab=3
Edit:
Denne her lignet kanskje også litt, men jeg er ikke sikker!
Pseudorinelepis sp. L152
http://akvaforum.no/profile.cfm?id=3942&tab=3
Edit:
Denne her lignet kanskje også litt, men jeg er ikke sikker!
Pseudorinelepis sp. L152
Postet 12.04.12 kl 15:32
Endret: 12.04.12 kl 15:33
..
Sabrina MNå har jeg sett gjennom bildene i basen, og jeg synes kanskje L095 kunne ligne litt, men ikke ta dette for god fisk, da jeg kun gjetter nå. http://akvaforum.no/profile.cfm?id=3942&tab=3 Edit: Denne her lignet kanskje også litt, men jeg er ikke sikker! Pseudorinelepis sp. L152
takk for svar, den er kjempelekker synes jeg også, og jeg fikk den for 69,- (69 kroner!!!!)
i butikken, sikker på den egentlig kosta masse mer jeg skal prøve å ta
flere bilder
Postet 12.04.12 kl 15:36
Postet 12.04.12 kl 16:02
Sabrina MNå har jeg sett gjennom bildene i basen, og jeg synes kanskje L095 kunne ligne litt, men ikke ta dette for god fisk, da jeg kun gjetter nå. http://akvaforum.no/profile.cfm?id=3942&tab=3 Edit: Denne her lignet kanskje også litt, men jeg er ikke sikker! Pseudorinelepis sp. L152
jeg synes det ligna veldig på L095 jeg da.. men det står at den kan bli opptil 50 (!!!) cm :O da har jeg et giga problem :P
det som bekymrer meg mest akkurat nå er at jeg ikke tror den trives ... :/ den ligger liksom heeelt i ro, et par ganger måtte jeg bare røre den med håven for å se om den levde.. :/ håper ikke den dør...
Postet 12.04.12 kl 21:41
fiskelindadet står at den kan bli opptil 50 (!!!) cm :O da har jeg et giga problem :P
Neida, det er bare å kjøpe et større akvarium det Eller - fra spøk til revolver - selge/gi den bort til noen som kan gi den et større hjem. Men det tar gjerne noen år før den blir såpass stor...så det har ingen hast !
fiskelindadet som bekymrer meg mest akkurat nå er at jeg ikke tror den trives ... :/ den ligger liksom heeelt i ro, et par ganger måtte jeg bare røre den med håven for å se om den levde.. :/ håper ikke den dør...
Dersom den akkurat er kjøpt inn er den nok stresset litt. Noen maller er også natt-aktive, så bare la den få litt ro - så skal du se det blir mer action senere. En annen ting jeg har gjort med ancistruser og gibbiceps er å bare titte på dem. Du kan av og til se gjellene jobbe...eller at de beveger øynene, så da vet du det er liv i ham/henne framdeles
Kos deg med nye fisken og god helg !
Postet 13.04.12 kl 18:29
Hei jannicke! :)
Jannicke Bruvikden var tøff :-) hvor stor er den?
så ikke denne kommentaren før nå jeg :P ja den er tøff! nå er den rundt 15-18 cm...
Postet 13.04.12 kl 20:13
Hehe :)
Ove Toranger[QUOTE=fiskelinda]det står at den kan bli opptil 50 (!!!) cm :O da har jeg et giga problem :P
Neida, det er bare å kjøpe et større akvarium det Eller - fra spøk til revolver - selge/gi den bort til noen som kan gi den et større hjem. Men det tar gjerne noen år før den blir såpass stor...så det har ingen hast !
fiskelindadet som bekymrer meg mest akkurat nå er at jeg ikke tror den trives ... :/ den ligger liksom heeelt i ro, et par ganger måtte jeg bare røre den med håven for å se om den levde.. :/ håper ikke den dør...
Dersom den akkurat er kjøpt inn er den nok stresset litt. Noen maller er også natt-aktive, så bare la den få litt ro - så skal du se det blir mer action senere. En annen ting jeg har gjort med ancistruser og gibbiceps er å bare titte på dem. Du kan av og til se gjellene jobbe...eller at de beveger øynene, så da vet du det er liv i ham/henne framdeles
Kos deg med nye fisken og god helg !
vi har ikke plass til kjempeakvarier, bare noen mindre her å der hehe :P
den ble kjøpt på tirsdag, har prøvd å se på gjellene, men de beveger seg forbausende lite innimellom :P
må vel la den være i fred ja.. har vurdert å kanskje flytte den over i et av de andre karene, for å se om den trives bedre der, i et av de andre er det i alle fall mer vannstrøm, det mener jeg å ha lest at de liker (??) :P
Postet 13.04.12 kl 20:16