Ak`s 720l

Etter å ha vært en tørrlagt akvarist i litt over 1 år kom lysten tilbake når vi kjøpte oss nytt hus med nok av plass
Tar ikke over huset før den 15-7-12 så blir ikke satt opp noe akvarie før da, men har kjøpt en 720l akvastabil med porsa og bakgrunn som står på vent.
Planen er å bygge dette inn i kjellerstua så det blir litt penere. Hadde egentlig planer om å latt det stå i stua i 2 etasje, men gidder ikke å forsterke bjelkelaget så da havna det heller på betongfundament, litt mere safe også!
I dag kom også en fluval fx-5 i posten, må si at det er litt surt å sitte med et filter man ikke får brukt gitt, men får smøre seg med tolmodighet
Handlelista er lang over hva man trenger å kjøpe inn gitt, så skal levere inn lista mi på den lokale fiskebutikken å be om et tilbud på alt jeg trenger, de pleier å være rimelig greie så satser på at det blir bra[External Image]
får kaste ut et bilde av hvordan akvariet så ut hos den gamle eier. planen min er malawi så blir et helt annet oppsett. [External Image]
Gratulerer med fint akvarium! 720 liter er jo supert! Mye spennende fisk å velge i !! Malawi blir jo fargerikt og vakkert Lykke til!
Du kan jo sette igang FX5 pumpa i en 45 liter i mellomtiden, og så kan du jo ha noen F-16 fisk i...
Tusen takk adina

Her er fiskene jeg har planer om å ha i akvariet:

Maylandia hajomaylandi (8stk)

Cynotilapia pulpican ( 1 hann 5 huer)

Labidochromis caeruleus (8stk)

Maylandia greshakei (8stk)

Pseudotropheus socolofi (1hanne 4huer)

Pseudotropheus sp. ´Acei´ (5 stk)

Simochromis diagramma (1 hann 3 huer)

Pseudotropheus flavus ( 1 hann 4 huer)

Roy: har planer om kickstarte pumpa når den tid kommer, siden jeg har tilgang på filter gugge fra en kompis. Men hva er f-16 fisk? aldri hørt om dette.
F-16 er ett jagerfly....

Driver med Malawi selv, så jeg ser fram til og se akvariet i full drift.
F-16 fisk he,he...
Regner med det filteret vil lage rimelig heftig strøm i en 45-liter ja...
Angående valg av fisk ser det stort sett greit ut, men ville ikke ha hatt Simochromis diagramma i samme akvarie. De er fra Tanganyika sjøen og ikke Malawi sjøen. Tror jeg ville satset på kun og ha fisk fra en av sjøene.

Bare for opplysning så er Maylandia navnet byttet ut. I dag heter de Metriaclima.
hehe tok ikke den med f-16 jeg ;P

var inne på siden din og tittet og så rimelig bra ut det akvarie du hadde bygd inn
Da får jeg vel fjerne de fra listen og titte etter noen andre.
Men sånn ca hvor mange kan jeg putte oppi 720l a?
navne bytte er notert

Gleder meg sykt til å komme i gang igjen kan man si, skal opp i huset i dag og ta noen mål, for er noen rom som skal pusses opp når vi flytter inn. får vel ta noen ekstra mål der akvarie er planlagt for og se på forskjellige muligheter.
Er egentlig litt godt og ha litt tid på seg til å planlegge så alt blir bra

Husker alt styret med 160l jeg hadde, var oppe i drift ca 1 mnd så vart det tømming for å lime bakgrunn, så gikk det noen måneder så var det substrat bytte. og til slutt vart det ekstra filter med bioballer og blåfilter bak bakgrunnen, mye styr å tømme for og gjøre ting når det går fisk der. så skal bli godt og slippe dette
Ja jeg er veldig fornøyd med hvordan bakgrunnen ble. Du får bare svinge innom på besøk hvis du er på mine trakter.

Her er hvordan jeg satt inn bakgrunnen:

Shit mange deler å sette sammen der gitt glad bakgrunnen jeg skal bruke er hel.
Ikke ofte jeg er på de trakter men kan gi lyd hvis det skjer

fikk litt mere utstyr i posten [External Image] kommer vel en jbl test sett og 2 stk 300w varmekober snart også.
Men får ikke helt bestemt meg om jeg skal statse på t5 eller t8 lysarmatur, etter som jeg ikke skal ha noe planter i akvariet ser jeg ikke helt behovet for t5.
noen som her noe erfaring de kan dele?
armaturet kommer til å bli kjøpt på aquamanias mest sannsynelig, å der er det kun 4 lysrør i armaturet, ser at andre steder kan man få opp til 12stk, hvor stor betydning har antallet og si?
tenkte å kjøpe moonlight fra clas ohlson å mekke sammen slik jeg hadde det i 160l, men kom over denne her i dag så da må jo denne prøves [External Image]
Da har vi endelig fått flytta gått med litt tid til å pusse opp sovrom og kjellerstue så har vært lite med aktivitet når det gjelder akvarie! men er endelig i gang
fått laga meg akvariebord i dag, mulig det var på tide for henter jo akvariet i morra vatra det opp i kveld og det gikk med rundt 250 cdèr før det var helt 100% godt en hadde masse gammelt rask som har blitt samlet opp gjennom åra da
er bare å få surra seg ned til butikken for å hente armatur, sand og stein løpet av uka
akvariet kommer til å bli kledd inn så den matcher veggen så fort resten av akvarieutstyret er på plass.

et lite bilde

[External Image]
vel det går da hvertfall fremover! skal ha 3 dører i front som blir laget løpet av uka.

[External Image]
vart dører i dag gitt, vanskelig å sitte i ro Fein sag er bare gull verdt å ha gitt
får kjøpe noen knotter og tynne lister til å ha rundt dørene så ser det litt bedre ut.
vart lite med 20 kg stein så får vel fleske til med mere med tiden.


[External Image]
Så stilig det blir!! blir gøy å se med vann og fisk
Stått stille en stund inne her nå så får komme med en oppdatering!

Hadde problemer med å bestemme meg hva jeg egentlig ville ha oppi 720l så etter å ha prøvd litt forskjellig blant annet malawi og skilpadde fant jeg ut at ingen av de er noe for meg nå.

så har skiftet sand fra hvit til biltema sand (175425) akvariet har fått et mye bedre utseende å ser mere naturlig ut

pr dags dato så svømmer det 3 stk apistogramma kakadue, 3 stk L032, 1 stk L023 og 10 stk neon tetra. Planen er å utvide med 3-4 stk L032, 15-20 neon tetra og en art til av apistogramma eller dverg gurami.


[External Image]


Klarte å rive på meg et 120l wormak som det svømmer 10 stk L144 på 3-5 cm, planen her er å plukke meg ut en leksgruppe på 4-5 stk
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap