- Hjem
- Forum
- Snegler/skalldyr
- Hvem sine egg er dette?
Hvem sine egg er dette?
Disse dukket plutselig opp idag. Kom etter vannbytte og foring (røde mygglarver)
Det som er i akvariet er:
Cory Schultzei
Cory Polystictus
Marisa snegler
Sulawesi snegler
Mistenker Marisa, men kanskje noen kyndige kan bekrefte/avkrefte.
Beklager eventuelle skriveleif i artsnavn. Får dem liksom aldri helt riktig
På forhånd takk
Det som er i akvariet er:
Cory Schultzei
Cory Polystictus
Marisa snegler
Sulawesi snegler
Mistenker Marisa, men kanskje noen kyndige kan bekrefte/avkrefte.
Beklager eventuelle skriveleif i artsnavn. Får dem liksom aldri helt riktig
På forhånd takk
Postet 15.04.12 kl 21:23
Postet 16.04.12 kl 08:39
Takk for svar.
Da var det første gang jeg har det i karet. Da blir det å lese seg opp på hva jeg skal gjøre med disse
Kanskje noen kan svare på noen spørsmål.
Hvor lang tid før de evt. klekkes?
Klarer yngel seg uten spesielt for?
Kan jeg flytte egg over i et rekekar? Omtrent samme vannverdier. Tryggere for yngel der vil jeg tro.
Hvordan ser jeg om egg er friske?
Da var det første gang jeg har det i karet. Da blir det å lese seg opp på hva jeg skal gjøre med disse
Kanskje noen kan svare på noen spørsmål.
Hvor lang tid før de evt. klekkes?
Klarer yngel seg uten spesielt for?
Kan jeg flytte egg over i et rekekar? Omtrent samme vannverdier. Tryggere for yngel der vil jeg tro.
Hvordan ser jeg om egg er friske?
Postet 16.04.12 kl 09:20
Egg som er befruktet pleier å være litt gyldne i fargen, mens dårlige egg forblir hvite. Du kan fint putte eggene over i et rekekar, jeg har alltid reker sammen med egg og yngel
Eggene kan bruke alt fra noen dager til en uke på å klekke, vanligvis 4-5 dager hos meg i hvertfall.
Ynglene skal helst ha levende artemia, avskallet artemia eller micro-orm, men har du ikke noe av dette så tror jeg kanskje de klarer å få i seg tabimin-tabletter også etterhvert som de smuldrer opp.
Lykke til, cory-egg er kjempegøy å få til å klekke, og å se de små bartefjesene vokse opp
Eggene kan bruke alt fra noen dager til en uke på å klekke, vanligvis 4-5 dager hos meg i hvertfall.
Ynglene skal helst ha levende artemia, avskallet artemia eller micro-orm, men har du ikke noe av dette så tror jeg kanskje de klarer å få i seg tabimin-tabletter også etterhvert som de smuldrer opp.
Lykke til, cory-egg er kjempegøy å få til å klekke, og å se de små bartefjesene vokse opp
Postet 16.04.12 kl 09:34
Postet 16.04.12 kl 09:36
Postet 16.04.12 kl 10:25
Inaktiv bruker
Coryet legger vell ikke egg i klaser, må være marisa egg.
Postet 16.04.12 kl 10:25
Roy Fredrik PedersenMen pleier ikke marisa egg og ligge inne i et slags slim. Tror de gjorde det den gangen jeg hadde dem for lenge siden ? Men eggene ligger veldig tett til og være cory, så ser ikke bort fra at du har rett Donald.
De ligger inne i et slags slim ja, så da er det nok Marisa. Satser på at coryene legger egg senere da.
Takk igjen for alle svar.
Postet 16.04.12 kl 14:27
Inaktiv bruker
Corylek kan være enkelt og få til. Jeg bruker og mate godt 3 kvelder før, tar et 10-20% kaldtvannsbytte før jeg mater med protein rik mat, som Mygglarver og artemia.
Da bruker de som regel og leke noen timer etterpå.
Så må man jo ha ho og hann. :P
Da bruker de som regel og leke noen timer etterpå.
Så må man jo ha ho og hann. :P
Postet 16.04.12 kl 14:37
Postet 16.04.12 kl 14:41