Mobbeoffer eller finneråte?

Jeg har 2 Gibbiceps i selskapsakvariet mitt som har veldig ødelagte finner. Dette startet da mine 2 Sebraciklider ynglet og hannen ble veldig hakkete på de andre fiskene. Da jeg oppdaget at gibbicepsene hadde skader på finnene sine fjernet jeg Sebracikliden fra akvariet. Dette er en god stund siden, men jeg har ikke sett noen forbedring hos gibbicepsene mine. Er det grunn til å tro at de f.eks kan ha fått finneråte som et resultat av skadene de har blitt påført? Annen fisk i akvariet ser helt fin ut.
Inaktiv bruker
Bilde?
Kan legge til at jeg har sjekket vannverdiene hyppig etter at skadene ble oppdaget og at mallene går sammen med en stim av kardinaltetra og noen levendefødere.

Her er et bilde av den som ser verst ut. Den har også et mindre hakk i ryggfinnen. Bortsett fra skadene har dei begge normal oppførsel.

Det jeg lurer på er jo om mallene mine blir bra igjenn, og om det evt er noe jeg kan gjøre for de.
Inaktiv bruker
Har du et bedre bilde?
Sebra ciklider er hissige og om de ikke har plass nokk så bil de garantert angripe de nyskjærrige Gibbiene. (Husk en gibbi trenger ca 720L+)
Så om akvariet er for lite så kan det nokk skylles at Sebraene passer på sitt teretorium.
Jeg vet godt at gibbicepsen blir stor Jeg er også klar over at sebraen har hakket på mallene. Derfor er han forvist til et annet akvarie. Spørsmålet var om det vil bli bra igjenn, og om det kan ha gått noe sykdom i skadene siden det ikke har blitt forbedring etter at sebrabølla har flytta fra akvariet
Inaktiv bruker
Så lenge vannverdiene er bra så blir han fort frisk igjen.
Ser ikke ut til å være noe sykdom utifra bildet i allefall. Ser rent og fint ut, så dette kommer til å gå bra. Du får ha øynene åpne etter endringer slik som sopp, men dette virker det som om du vet.

Glenn
Har ikke sett noe tegn til sopp hittil, men følger nøye med Takkf or svar! Da får jeg bare ta tålmodigheten til hjelp og hpoe de blir bra etter hvert.
Tilfeldig bekjentskap
© Mona O
Reklame for plussmedlemskap