Sugemalle yngel.

Hei! Jeg har fått sugemalleyngel, og de ble for noen dager siden flyttet over i et eget akvarium sammen med pappafisken. I går kom de første småmallene ut av hulen. Hvor lang tid tar det før jeg kan skille far og yngel fra hverandre?
Jeg har skilt dem fra hverandre med en gang. Uten noe problemer. Bare pass på at de ikke kommer inn i pumpa. Det har jeg erfart at de fort kan gjøre.
Inaktiv bruker
Det velger du vel helt selv
Mange flytter de tilbake umiddelbart, men jeg har pleid å la pappaen gå noe lenger i karet med småttisene. Ofte er han litt underernært etter å ha passet de små i hulen så lenge, så for at han skal få komme seg litt pleier han å gå en uke eller to for å fete seg opp igjen. Det tar som regel ikke lenge før de er i gang igjen med egglegging når jeg fører hannen tilbake.
Jeg har også fått yngel i dag :)
Eller de er alt rundt om i akvariet, jeg har ikke tatt de over i et annet kar, og tror ikke jeg kan klare å fange dem. Aner heller ikke hvor mange det er, men ser flere av dem hist og her Anbefaler dere at jeg annskaffer et akvarie til slik at de får for seg selv når de er små????? Har nå bare mor og far, samt 5 siamesiske algeetere og 3 indianerplaty som jeg også har oppdaget yngel fra i dag.
Vil ikke tro det er noen av dem som snapper opp yngelen. En ting du kan gjøre er å sørge for at yngelen ikke har mulighet til å komme seg inn i pumpa. Jeg har en utvendig pumpe, det jeg gjorde med den var at jeg skjærte til en bit med blåfilter som jeg tredde over innsuget til pumpa. Slik at de ikke skulle forville seg inn i den, for det har skjedd tidligere.
Takk for tips Har innvendig pumpe i mitt Juvel Lido (orginal pumpe) så litt usikker på hvordan jeg skal gjøre det, men skal prøve
Tar gjerne imot tips
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap