Bergen Akvarieklubb møte m/foredrag av Michael Niesar 25.4 (side 2)

Nå nærmer det seg –

[External Image]
Då nærmer det seg folkens og det kommer til å bli ett av sesongens mest lærerike timer.
Michael er Norges fremste reke ekspert og mye av kunnskapen hans er basert på egne erfaringer og forskning . Denne kunnskapen finner dere ikke på nett , vel møtt .
Tar med litt Eusteralis stellata.

Tar også med 30 stk Hemigrammus ocellifer(Lyktetetra) vis jeg får fanget dem alle.
Minste pris for dem er 150,-.

Kan ta dem med vis noen har spesielle ønsker og jeg får fanget dem

Gleder meg

Corydoras habrosus-ungdommer
Jag tar med mig 7 stk C. habrosus-ungdommer, en fin mini-pansarmal med en makslengde på 3-3,5 cm. De var ganska populära på storauksjonen...
Blir ingen fiskefangst på meg i dag, men jeg tar med to forskjellige startkulturer av levendefôr: Whiteworms + Buffalo melorm (liten melorm på kun 1 cm)

Jeg gleder meg veldig
Har vært litt forskjellige lokaler... er det i lokalet der storauksjonen var?
Er nok det som er planen ja, om det ikke skjer noe annet i dag også... Fordelen er jo at vi blir godt kjentt i alle hallene der oppe......
I tillegg til det som eg har skrevet tidligare har eg ryddet opp litt i Lotusbestanden min og tok fine avlegger av Lotus var. rød (røde blad med mørkerøde prikker) og Lotus var. grønn (grønne blad med røde prikker) med meg. Lotus er en praktfull solitærplante som er veldig lett å holde for ALLE akvarister. Man trenger ikke mye plantekunnskap for å få den til.
Videre har eg en "sekk" med ca. 1kg Hydrocotyle leucocephala med meg.
På rekefronten har to skikkelige godbiter reist med meg: en gruppe Svarte Tigerreker OE og en gruppe Red Bee "japanstamme" (grad SS, Hinomaru oppover) :o
De Svarte tigerrekene er nå på plass i sitt nye kar på farmen og det samme er de forhåndsbestilte Corydoras Habrosus'ene. Begynner å bli dyrt å være medlem av BAK nå...
....og før jeg glemmer det. Foredraget til Michael var kanonbra - utrolig mye god informasjon ifbm plantekar. Er nesten slik at jeg får lyst til å prøve meg på noe annet enn mose og pistia.
Lars, vi som säljer liker deg!
Ja, Michas föredrag var intressant. Han hade dessutom en djäkla massa att säljare. Det var nästan ett under att någon annan lykades få något sålt.
Takker for et kjempebra foredrag ,lærte mye nytt der

Måtte dessverre gå før auksjonen begynte så gikk nok glipp av noen godbiter.
Kanskje like bra da lommeboken er litt slunken for tiden

Håper vi får anledning til å få høre foredraget ditt om sulawesi- rekene ved en senere anledning

Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap