Eheim aquaball vs eheim biopower

Hva er fordelene ved de forskjellige filtrene?
Hvilket er best?
Jeg ville valgt BioPower om jeg skulle kjøpt med nytt innvendig filter. Fordelen med denne kontra gamle AquaBall er at du får to typer filtermedie og totalt større filtervolum enn AquaBall.

Men som alle innvendige filtre så må disse og rengjøres mye oftere enn et HMF hjørnefilter eller utvendig bøttefilter. Jeg bruker nå stort sett kun HMF alene eller sammen med utvendig filter. Da rengjør jeg filteret max 2 ganger i året.
Kjøpte meg Biopower 160 fra eheim for å ha i karantene karret. Det er på 60 liter, filteret skulle dekke godt det behovet. Fy f.. sier jeg bare til filteret, støysvakt det er det, men utrolig mye rengjøring av det. Skyller av det i akvarievann, noen dager, så er det tett igjen. Skal gi 600 liter gjennomstrømming i timen, men det må jeg si er nok svært diskutabelt. Enkelt å rengjøre er det, så litt positiv omtale får det.
Kan lønne seg og bytte ut de originale svampene med grovere, f.eks blåfiltermatte så tetter de seg ikke så fort! Men uansett endel rensing ja...
MVH Pål
Jeg byttet ut den svampen med grov blåfilter etter 14 dager, noe bedre ble det. Nå er det vel slik jeg er blitt forvennet, hvor jeg har utvendig pumpe Eheim 2080 som er i hovekaret, har ikke åpnet den siden i høst)
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap