Ancistrus sp. albino med rød flekk

Har en ancistrus sp. albino (gul, men uten horn på "snuten") som plutselig har fått seg en rød flekk på hodet/nakke. Så nesten ut som noen hadde revet av litt skinn i tillegg.

Er dette naturlig? Kan ha skrapa seg på skarp stein. Ellers så lever den med en liten, men større ancistrus, som ofte jager den bort. Scalare, regnbuelabeo, sommerfuglciklider deler også vannet.

Ser ikke ut til å ha tatt noen skade ellers.
Dette høres helt normalt ut for meg. Albinoindivider får gjerne denne røde flekken, selv om flekken vanligvis er mer markant hos "L144".

Har du bilder? Lettere å si noe sikkert da.
Mine albinoer (som jeg hadde før) hadde alle en Rødlig flekk ved "nakken".. Nesten hjerteformet faktisk :P
Ble ikke så skarpt bilde med mobilen, men det ser nesten ut som finnen på hodet er revet av... Når man ser det på nært hold ser det ikke særlig bra ut.
Ingen med forslag til hva det kan være?
Eg klarer ikke å se skikkelig utfra bildet hva det er. Ser det ut som på bilde nr. 17 er det ingen fare.

Hvis det derimot er et sår kan det gå infeksjon i det. For å forhindre det er det viktig å holde vannet rent, og gjerne tilsette litt salt i tillegg.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap