Velkommen til min nybegynnertråd :-) (side 4)

hvordan går det forresten med oppsett av webcam-streaming av akvariet ditt? Ser du postet noe om det i starten at du prøvde å sette det opp.

Jeg har veldig lyst til å prøve å sette det opp på 240literen som jeg eier sammen med Marcairn, men som hun har i leiligheten sin.
Det gikk ikke så veldig bra, da jeg ikke har stabilt nett og web-cameraet er innebygd i PCen som jeg sitter på nå..
er vel mulig å bare kjøpe et IP-kamera som kobler seg direkte til det trådløse i huset, og streamer rett på nettet uten å gå via dataen.
Det er det nok, men som student kommer det nok ikke på prioriteringslisten
nei, er lærling selv, så det blir nok med tanken en liten stund fremover. =)
Alle fiskene vokser og har det bra, og trilineatusene blir bare mer og mer aktive
Lurer på å bestille en kraftigere pumpe til filteret mitt. Den jeg har nå er på 280l/h, men det blir fort dårlige gjennomstrømning og lite bevegelse i overflaten, så kanskje jeg skal invistere i en 400l/h. Hva tror dere?
har eheim 2010 i mitt 63l, kan kanskje bli litt møkje, men slite ikkje med at det går tett i alle fall.

ellers kan du prøve med eit utvendig filter som f.eks. tetratec fx 400 eller 600 ? til større til beire. skulle hatt et sånt eg og. so fiskane får litt meir plass å bevege seg på
Skal oppgradere til et 110 liter akvarium over nyttår, så jeg vil ikke invistere alt for mye før den tid.
enkelt, du kjøpe et Tetratec EX 700 som du brukar i tillegg til det du har. då har du ferdig innkøyrd filter til du kjøpe akvarium
Trist nyhet folkens.. Familiekrangel endte dessverre med parbrudd. Diadora banket Inferno, så hun måtte leveres tilbake til dyrebutikken i bytte mot en liten ancistrus på et par cm.. Veldig god service på dyrebutikken i det minste, null problem å bytte selv om det er over en mnd siden den ble kjøpt
so no sete han Inferno igjen med hus, bil og ungane?
Han sitter ikke igjen med så veldig mye, er bare glad han er i live! Var helt ekkelt å se på når Diadora bet seg fast i sløret hans og nektet å slippe mens han panisk svømte rundt i 20 sekunder. Da var det ikke spørsmål engang, om dyrebutikken ikke ville ta henne tilbake hadde det blitt avliving! Nå svømmer han glad rundt og nyter friheten
Vann ut, vann inn. Her gjør vi det enkelt

sånn gjere eg det og, men av og til løte eg til med hover og fange opp att en og anna fisk som klara å følje med i slangen (les neontetra)
Det problemet har ikke jeg, for heverten har riller som stopper ting større enn noen millimeter
Kontorstol
Vann ut, vann inn. Her gjør vi det enkelt :D




Enkelt om en har ett kar Kontorstol, men hva hadde du gjort om du hadde 15-20 slik som meg? Bøtter er nok ut for de fleste av oss. Slanger og mange flotte slangekoplinger forenkler vannbytter. Bøtter er for de som har et kar, ellers blir dette et tungvindt alternativ
Hehe ja, om du har mer enn to små kar er det nok både slitsomt og tidskrevende.
Knyt en nylonstrømpe over innsuget på heverten hvis du ha småfisk, yngel eller reker i akvariet. Du får ikke fjernet rusk og planterester, men til det kan man bruke andre metoder.
Har ikke yngel eller reker for øyeblikket, og heverten har et filter der slangen starter, men takk for tipset.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap